Societat

La ’taxa rosa’ treu poder adquisitiu a les dones

El Dia de les Dones torna a posar damunt la taula una desi­gual­tat vigent més, l’ano­me­nada taxa rosa, el sobre­cost que s’aplica als pro­duc­tes des­ti­nats al públic femení. Hi ha els d’higi­ene feme­nina, que són d’ús exclu­siu per a les dones, però també hi ha pro­duc­tes més cars encara que tin­guin carac­terísti­ques idènti­ques a les pen­sa­des per al públic mas­culí. Tot ple­gat resta poder adqui­si­tiu a les dones, ja prou del­mat per la bretxa sala­rial. Entre els pro­duc­tes que, amb trets i qua­li­tat exac­tes, són més cars per a les dones, hi ha els per­fums, que s’ha cal­cu­lat que de mit­jana a Europa es paguen un 25,8% més cars que els mas­cu­lins. Altres ele­ments d’ús encara més quo­tidià, com els deso­do­rants, són un 25,1% més cars.

Elaboren una eina contra les imatges no consentides

redacció

Un equip internacional de professionals i de diferents àmbits ha elaborat l’eina acoso.online.es ,, amb la qual es donen consells, jurídics i personals, per fer front a la publicació no consentida d’imatges i vídeos íntims per mitjans electrònics, que es consideren una forma de violència de gènere en línia contra las dones heterosexuals i persones LGBTIQ+. La penalista i membre de Dones Juristes Laia Serra, que n’ha confeccionat la part jurídica, insta a fer complir la indemnització econòmica a aquestes víctimes, i que les administracions compleixin el dret a la reparació. A l’eina, hi ha cinc grans consells desglossats, com el “resisteix i pren el control sobre la tecnologia”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia