Societat

Creen una aplicació mòbil per consultar la carta, fer comandes i pagar sense contacte físic

L’eina ja s’ha implantat a sis bars i restaurants i la previsió és que en les properes setmanes s’estengui a una trentena més

Tres engi­nyers valle­sans han creat una apli­cació que per­met con­sul­tar la carta de manera digi­tal, fer coman­des i pagar als bars i res­tau­rants des de la taula. D’aquesta manera, es mini­mitza el con­tacte entre el per­so­nal i els cli­ents, i es redu­eix el risc de pro­pa­gació de la covid-19. L’eina s’ano­mena Quick­tendr i segons els seus impul­sors també garan­teix una major rotació de les tau­les. Tot ple­gat fa pos­si­ble que amb el mateix per­so­nal i menys afo­ra­ment es pugui ser­vir a més con­su­mi­dors. Alhora, inclou l’opció de fer coman­des a domi­cili o per reco­llir al mateix local. Fins ara s’ha ins­tal·lat a sis esta­bli­ments de Saba­dell i Cas­te­llar del Vallès, i la pre­visió és que en les pro­pe­res set­ma­nes s’implanti en una tren­tena de nego­cis més.

El sec­tor de la res­tau­ració ha començat a recu­pe­rar la nor­ma­li­tat amb la reo­ber­tura de les ter­ras­ses al 50% en la fase 1 de la deses­ca­lada. Tot i que els pro­pi­e­ta­ris de bars i res­tau­rants afron­ten la nova situ­ació amb “il·lusió” i “posi­ti­visme”, reco­nei­xen que les res­tric­ci­ons i els can­vis als quals hau­ran de fer front els pre­o­cu­pen.

En aquests esce­nari, tres engi­nyers valle­sans han impul­sat una inno­va­dora apli­cació ano­me­nada Quick­tendr que per­met garan­tir les distàncies de segu­re­tat i reduir el con­tacte entre els cam­brers i els con­su­mi­dors. “Està dis­po­ni­ble per Android i per IOS. Els cli­ents se l’han de des­car­re­gar de forma gratuïta i esca­ne­jant un codi QR que hi ha a les tau­les, poden acce­dir a la carta del local i fer la seva comanda sense aixe­car-se”, comenta Cris­tian Cas­ti­llejo, CEO de Quick­tendr.

Asse­gura que aquesta eina pot aju­dar molt al sec­tor de la res­tau­ració perquè fa pos­si­ble que els cli­ents esti­guin més segurs. “No han de tocar les car­tes i no han de pagar en metàl·lic, o sigui que s’estal­vien tenir con­tacte amb bit­llets o mone­des”, comenta. Així mateix, explica que el sis­tema fa pos­si­ble que s’aug­menti la rotació de les tau­les: “Es redu­eix en vint minuts el temps mig d’espera per taula, amb la qual cosa el res­tau­rant podrà tenir més cli­ents encara que dis­mi­nu­eixi el seu afo­ra­ment”, remarca.

El res­pon­sa­ble de Quick­tendr reco­neix que a diferència del que ha succeït a d’altres empre­ses, per a ells el coro­na­vi­rus ha estat una opor­tu­ni­tat de negoci. Explica que la idea de posar en marxa aquesta apli­cació va sor­gir fa catorze anys quan els tres engi­nyers que for­men part de l’start-up encara estu­di­a­ven a la uni­ver­si­tat. “Fa tres anys vam començar a desen­vo­lu­par-la i just abans que sorgís la pandèmia vam ins­tal·lar-la a alguns locals”, indica. L’actual situ­ació els ha dut a incor­po­rar alguns can­vis de dar­rera hora que han tin­gut molt bona aco­llida entre els res­tau­ra­dors. “És un sec­tor que està can­vi­ant de men­ta­li­tat i s’està obrint a les noves tec­no­lo­gies perquè les veuen necessàries per tirar enda­vant”, afirma.

Quick­tendr ja s’ha implan­tat a sis bars i res­tau­rants de l’àrea de Saba­dell i en les pro­pe­res set­ma­nes s’ins­tal·larà en una tren­tena d’esta­bli­ments més. Durant els tres pri­mers mesos, els nego­cis que adqui­rei­xin l’eina només hau­ran de pagar un 2% de comissió i després aquest per­cen­tatge s’incre­men­tarà fins el 5%. A més, tots els locals que ho vul­guin podran dis­po­sar de la carta en for­mat digi­tal per dotze euros anu­als.

Cam­brers més segurs

Xavi Fernández, pro­pi­e­tari del bar Macro­bo­ca­tas Popeye de Saba­dell, un dels esta­bli­ments que farà ser­vir Quick­tendr a par­tir de la set­mana vinent, explica que l’apli­cació els per­metrà garan­tir la distància de segu­re­tat i tre­ba­llar de forma més àgil. “És una idea molt posi­tiva i que ofe­reix molts bene­fi­cis pels cam­brers”, apunta Fernández que explica que no s’hau­ran d’acos­tar a les tau­les per pren­dre nota.

El res­tau­ra­dor asse­nyala que des de fa uns dies també han començat a uti­lit­zar l’apli­cació per aten­dre coman­des a domi­cili. Tot i que reco­neix que ja havien tre­ba­llat amb pla­ta­for­mes com Glovo, remarca que Qui­tendr els resulta més còmode perquè els per­met encar­re­gar-se ells matei­xos de fer arri­bar el men­jar als cli­ents. “Ens asse­gura que els repar­ti­dors són mem­bres del nos­tre per­so­nal que van equi­pats amb els EPIs ade­quats”, apunta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia