Societat

Entra en vigor la regulació de patinets elèctrics a Girona

En una primera fase els agents faran controls i informaran però no es multaran les infraccions fins al 2021

El casc és obligatori, no poden anar per la vorera i han de circular per vies ciclistes

Des d’aquest dimarts 24 de novembre ha entrat en vigor la nova ordenança de mobilitat que regula la circulació dels patinets elèctrics a la ciutat de Girona i estableix el règim de sancions aplicables als usuaris infractors. De manera immediata començarà una campanya d’informació i pedagogia adreçada als conductors dels anomenats vehicles de mobilitat personal (Vmp); la Policia Municipal de Girona farà controls i, segons la regidora de Mobilitat i Via Pública, Marta Sureda, no s’aplicaran sancions als infractors abans de l’any que ve. “Estem davant d’un mitjà de transport que cada cop és més utilitzat i, a les portes de la campanya de Nadal, cal que la gent s’informi bé i sàpiga quin tipus de patinet pot tenir abans de comprar-lo”, hi afegeix la regidora.

A grans trets, la nova normativa estableix per a aquests Vmp l’obligatorietat de dur casc, la prohibició d’anar per les voreres i només poden circular per vies ciclistes i per la calçada de vies amb prioritat per a vianants (zones 30 i zones 20), sense superar en cap dels casos els 20 km/h. Un cop superat el període d’informació, superar aquesta velocitat podrà significar una multa de 60 euros, o de 100 euros si se circula per la vorera.

Sureda recalca la necessitat d’aquesta nova reglamentació, que pretén “garantir la convivència en l’espai public, on conviuen usos i interessos diferents, i on l’auge del patinet elèctric ha fet aparèixer discrepàncies”. L’ordenança també defineix el marc exacte dels Vmp, que es diferencien dels patinets propulsats només per energia muscular, de les bicicletes o dels ciclomotors; en aquest sentit, un patinet elèctric amb un seient ja no és un Vmp, sinó que entra en la categoria dels ciclomotors.

Insistint en el fet que aquests aparells no poden circular per la calçada (tret que es tracti d’una zona 20 o 30), Sureda va admetre que “l’ordenança ens posa davant del mirall i evidencia que a la ciutat s’han de crear més carrils bici”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Olot

La pressió veïnal fa reestudiar la urbanització de Montolivet

Olot

Nomenen Joaquim Mundet i Creus, fill predilecte de Cassà de la Selva

CASSÀ DE LA SELVA
salut

La primera fase del futur parc sanitari Joan XXIII s’enllestirà aquest trimestre

tarragona

El CAFGi veu inviable l’aplicació del decret d’obertura de piscines

GIRONA

L’Antic Hospital de Sant Jaume de Mataró reubicarà els nous interns a altres centres

mataró
LA CRÒNICA

Terricabras, patrimoni polifacètic

El 2028 s’enderrocarà l’edifici Venus de la Mina

Sant Adrià de Besòs

Campanya per omplir les motxilles d’infants vulnerables que van de colònies

Barcelona
barcelona

Una vintena d’entitats reclamen que la prefectura de la Via Laietana sigui “només un lloc de memòria”

barcelona