Societat

L’ordinador de l’imam de Ripoll tenia cerques de llocs des del juny del 2017

Agents dels Mossos i de la Guàrdia Civil detallen material dels terroristes del 17-A

El major Trapero torna a l’Audiencia Nacional per donar suport als investigadors

Agents dels Mossos d’Esquadra i de la Guàrdia Civil van declarar ahir com a pèrits en el judici pels atemptats de Barcelona i Cambrils del 17-A, a l’Audiencia Nacional, sobre els continguts trobats en mòbils i ordinadors dels terroristes de Ripoll. En un ordinador atribuït a l’imam Abdelbaki es-Satty, mort oficialment a l’explosió d’Alcanar, se sosté que hi ha cerques de possibles llocs on atemptar des del 20 de juny del 2017, com ara l’Alhambra de Granada, l’Audiencia Nacional, el pantà de Riudecanyes, la seu de l’OTAN, a Brussel·les, París o com anar de Ripoll a Nimes.

A més, a la tauleta de Moussa Oukabir, abatut a Cambrils, hi ha imatges de rifles d’assalt i d’atropellament de persones, tot i que no es va poder datar quan va fer les cerques. Precisament, en un mòbil del menor Oukabir es va trobar un missatge de WhatsApp que envia a Mohamed Hichamy, hores abans de l’atropellament de la Rambla per Younes Abouyaaquob, en què li diu que la casa d’Alcanar “ha volat”, i que Driss “no està preparat”, i l’altre li respon que s’han de reunir tots. Hichamy va trucar a Driss, i no li va respondre, i després va fer-ho a l’empresa de lloguer de furgonetes per si podia canviar el titular, que havia marxat de viatge. D’Aboyaaqoub troben un vídeo d’ell recitant per al martiri.

D’altra banda, el major dels Mossos, Josep Lluís Trapero, acompanyat del comissari Ferran López, va tornar ahir a l’Audiencia Nacional –després de ser jutjat i absolt del delicte de sedició per l’1-O– per donar suport als investigadors que han aportat tots els indicis dels set joves de Ripoll, que formaven la cèl·lula terrorista amb l’imam Es-Satty. En acabar la vista, Trapero va compartir una trobada informal amb periodistes i va destacar la tasca dels Mossos en la investigació, que va qualificar de “molt potent”, segons l’agència Efe. “Ja estava satisfet pel que es va fer i avui [per ahir], especialment, perquè han aportat proves que ajudaran el tribunal a dictar la sentència.”

Inicialment, ahir era l’últim dia programat del judici contra Mohammad Houli, Driss Oukabir, Said Ben Iazza, acusats de terrorisme, però no dels 16 morts i 140 ferits a Barcelona i Cambrils. El president del tribunal, Félix Guevara, va habilitar una sessió per avui, tot i que encara queden una vintena de testimonis per declarar, a més dels informes finals de la vintena d’acusacions i de les tres defenses, i s’haurà de continuar el judici al gener.

LA DATA

17.08.17
Moussa Oukabir
envia un whatsapp a Moha Hichamy, on li diu “Driss no està preparat” i que la casa d’Alcanar ha volat.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

barcelona

Denuncien persecució institucional a la Policía Nacional per unes llambordes a Via Laietana

BARCELONA
L’AFA de l’escola Nostra Llar reclama que el bus no hi passi per davant, per seguretat
sabadell

L’AFA de l’escola Nostra Llar reclama que el bus no hi passi per davant, per seguretat

SABADELL
barcelona

Collboni obté consens per reiniciar el cobriment de la ronda de Dalt

barcelona
Societat

Ni cotxes ni lògica

girona
BANYOLES

Cor de Teatre farà el pregó de la festa major de Sant Martirià

banyoles

Relleu al capdavant de Càritas Barcelona

barcelona
EL TEMPS
Servei Meteorològic de Catalunya

Sol i temperatures amunt

barcelona

Vall d’Hebron escurça el temps de resposta amb pacients d’ictus

barcelona
societat

Figueres col·labora amb la selecció de personal del centre logístic d’Amazon d’El Far

figueres