Societat

Sant Pere Pescador, en contra de barrar la gola del Fluvià

El propietari dels terrenys de Fluvià Nàutic hi ha instal·lat barreres i guinguetes per cobrar per aparcar-hi

Segons l’alcalde, garantiran el trànsit pel camí, d’ús públic, i l’aparcament no té permís

Un seguit de barreres, de formigó i també mecàniques autoelevables, han quedat instal·lades en els darrers dies al camí d’accés a la platja de la gola del Fluvià, a Sant Pere Pescador. Finalment, a més, un barracó per al personal de guàrdia i cartells que, a banda d’anunciar el lloguer de motos d’aigua, avancen que els vehicles i autocaravanes que accedeixin a la platja hauran de pagar tarifes a partir de 7 euros diaris. La pràctica de cobrar no és pas nova, ja que s’aplica en altres punts del litoral català, també en llocs privats, però davant la inquietud dels usuaris, l’alcalde, Agustí Badosa, assegurava ahir que “l’aparcament no té llicència d’activitat, i hi ha una ordre en curs perquè el propietari deixi lliure el pas pel camí, que és d’ús públic”.

De moment ahir al matí encara no es cobrava i el camí continuava obert. Però Badosa avançava que han cursat ordre de retirada de barreres als Mossos d’Esquadra i la culminaran amb un notari aixecant-ne acta.

Un “nou capítol”

Badosa inscrivia el darrer conflicte com un “nou capítol” dels estira-i-arronsa amb el propietari dels terreny de l’antic Fluvià Nàutic, on el 2005 es va enderrocar l’edifici i es va avortar la possibilitat d’edificar-hi, però que encara retenen concessió de Costes sobre la zona d’amarraments, i ha plantejat fins ara sense èxit diversos projectes, com ara una marina o una mena de càmping que li compensin la inversió que va fer pels terrenys. Per ara cap sentència ha reconegut l’edificabilitat.

L’alcalde rememorava ahir altres polèmiques semblants en els darrers anys, com ara el 2014, quan també van aparèixer vigilants que limitaven l’accés als vehicles o l’activitat dels pescadors amb llicència. Però Badosa lamenta que “entre el cúmul d’administracions implicades, des de Costes de l’Estat i la Generalitat, fins a l’Ajuntament, passant per Urbanisme, l’ACA o el Parc Natural”, no se’n surten, i ha demanat a Urbanisme i al Parc Natural que aclareixin la situació dels terrenys, i els seus usos possibles.

El pagament per accés s’estén, però regulat

Arribar amb el cotxe a la platja cada cop és més difícil. Ja no són només les zones blaves en platges urbanes, sinó regulacions que en molts casos estableixen els mateixos ajuntaments –a Begur, per exemple, a Aiguablava; o a Castell de Palamós– o particulars –a la cala del Senyor Ramon i Rosamar, de Santa Cristina, ho gestionen propietaris o la urbanització–. El model, arran de la pandèmia, s’estén a les Terres de l’Ebre, però sempre de manera directa, per l’administració, o regulada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

QUART

La Festa del Fang s’avança al maig i amplia les activitats a tot el mes

QUART
societat

El Zoo provarà un sistema de filtres naturals per reutilitzar aigua

Barcelona
Urbanisme

Les obres del passeig de les Cales s’acabaran abans de l’estiu

Mont-roig del Camp
comerç

Barcelona és la capital amb més densitat comercial d’Europa

Barcelona
Estat Francès

Cauen les pales del Moulin Rouge

Barcelona
LA CELLERA DE TER

Els viveristes demanen que l’ACA els “obri l’aixeta” per no haver de tancar

LA CELLERA DE TER
campdevànol

Un projecte vol convertir el Ripollès en refugi de persones LGTBIQ+

campdevànol
gastronomia

Un ‘mercat’ gastronòmic quedarà obert al Port Vell

Barcelona

S’Agaró, un referent centenari

S’Agaró