Societat

La Pobla de Massaluca recupera la normalitat després de l’ensurt de l’incendi

El consistori fa anys que treballa en un pla de gestió forestal que tenen a punt per executar

  • VÍDEO: Resum de l'incendi forestal de La Pobla de Massaluca

A la Pobla de Massaluca (Terra Alta) respiren alleugerits després que els Bombers hagin controlat l’incendi del Tossal d’Almatret.

No hi ha hagut danys materials ni personals i s’hauran d’acostumar a l’impacte de veure cremat un dels espais amb més valor paisatgístic de la zona.

Era un paratge que es va salvar en el gran incendi de 1994, amb boscos “grans i vells”. “Ara ens ha quedat pelat com la lluna”, ha lamentat l’alcalde Antoni Ferré.

El consistori té aprovat un Pla de Gestió Forestal que esperen desenvolupar aviat amb la implicació dels propietaris forestals.

Aquest divendres també es respirava “molta tranquil·litat” al càmping Port Massaluca on els clients i treballadors van ser evacuats des de dijous al migdia fins a la nit.

I és que els Bombers de la Generalitat han donat aquest divendres per controlat l’incendi que es va declarar ahir a La Pobla de Massaluca (Terra Alta), al costat del riu Ebre, i que ha cremat, segons dades provisionals facilitades pel cos d’Agents Rurals, 63,27 hectàrees de vegetació forestal.

Un centenar d’efectius han treballat durant tota la nit per mantenir estables els dos flancs de l’incendi, especialment l’esquerre, ja que existia el risc que revisqués si bufava el vent.

Els bombers han remullat també el flanc dret i han repassat tota la zona, també amb càmera tèrmica, per poder controlar l’incendi al més aviat possible i alliberar recursos al més aviat possible per encarar un altre dia de calor extrema.

Segons han informat els Bombers de la Generalitat, que han donat per estabilitzat l’incendi a les 8 hores d’avui, durant el matí es mantindran a la zona onze camions d’aigua i cinc vehicles lleugers de coordinació i comandament, a més d’una unitat sanitaritzada. També hi haurà disponibles diversos mitjans aeris per si fos necessària la seva actuació.

El foc es va iniciar al migdia d’ahir prop de la carretera T-7231, a mig camí de Sa Pobla i del municipi aragonès de Faió, i ha afectat més de 60 hectàrees de l’espai natural protegit d’Els Tossals d’Almatret (Segrià) i Riba-roja d’Ebre (Ribera d’Ebre), tot i que el risc potencial era de 1.200.

Per a aquest divendres s’espera una altra jornada d’intensa calor i amb un risc molt elevat d’incendi forestal en bona part de Catalunya, on les temperatures podrien superar de nou els 40 graus en algunes comarques de Lleida i de l’interior.

D’altra banda, Protecció Civil de la Generalitat ha donat per finalitzada la prealerta del Ferrocat (Pla d’emergències en transport de viatgers per ferrocarril), activada ahir a conseqüència de l’incendi, de manera que s’ha restablert la circulació de la línies R15, de Reus (Baix Camp) a Saragossa.

Aquesta línia de ferrocarril va quedar tallada ahir entre Fabara i Flix.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

La segona edició del Saga dobla l’assistència de l’any passat amb 7.000 visitants

barcelona

Catalunya reutilitzarà el 2027 el mateix volum d’aigua que necessita Barcelona durant 1 any

barcelona
societat

Barcelona comprarà l’antiga Clínica Barceloneta per ubicar-hi el nou CAP

BARCELONA
EL TEMPS
Servei Meteorològic de Catalunya

Un front poc actiu i temperatura més alta

barcelona
Societat

Un grup de joves fan un mural per a la diversitat funcional

Girona
medi ambient

Acció perquè els visitants no s’enduguin les pedres típiques de Cadaqués

cadaqués (alt empordà)
Societat

Sis restaurants de Barcelona i dos de Palamós s’uneixen per a potenciar la restauració sostenible

Girona
societat

L’estat avança en la tramitació de la línia de MAT entre Grañén i Pierola

BARCELONA
TRADICIONS

El bestiar porcí, a l’Agenda del Pagès 2024

girona