Societat

Trànsit admet que l’AP-7 “toca sostre” els caps de setmana

El model de mobilitat actual “no dona sortida” als trajectes “de dispersió de l’àrea metropolitana cap a zones de vacances”, diu el director del SCT

El govern admet que les cues són de “difícil solució”

Trànsit reconeix que l’AP-7 “ha tocat sostre” els caps de setmana i que el model de mobilitat “no dona sortida” als trajectes cap a zones de vacances. El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Ramon Lamiel, va fer aquestes declaracions ahir després d’una operació tornada del cap de setmana de tres dies de la segona Pasqua amb cues desesperants en moltes carreteres, però sobretot en aquesta via principal que travessa el territori de punta a punta i dona accés a la costa. També el govern veu el problema del col·lapse a les carreteres “de difícil solució” i ahir la portaveu, Patrícia Plaja, va admetre que “les carreteres són les que són”, que “tothom surt quan surt” i que “estan estudiant” possibles solucions. En tot cas, no va respondre a la pregunta de si es prohibirà la circulació de camions el cap de setmana, com passava quan hi havia peatges, i va admetre que el trànsit a les vies on els peatges han desaparegut ha crescut un 40%.

Quasi 250.000 vehicles van tornar a l’àrea metropolitana de Barcelona el diumenge a la tarda, fins a les nou de la nit, i en concret a l’AP-7 es van arribar a registrar cues de fins a 40 quilòmetres, tant dels vehicles que venien del sud i la Costa Daurada cap a Barcelona com dels que retornaven del nord i la Costa Brava en direcció a l’àrea metropolitana. On hi va haver més col·lapse de vehicles va ser, precisament, on hi havia hagut els antics peatges de la Roca del Vallès, al nord, i del Vendrell, al sud.

Ramon Lamiel va reconèixer ahir a RAC1 que el model de mobilitat actual “no dona sortida” als trajectes “de dispersió de l’àrea metropolitana cap a zones de vacances” i va afirmar que l’AP-7 “ha tocat sostre” els caps de setmana, tot i que va advertir que les retencions no són exclusives del cap de setmana, ja que, va indicar, també els dies feiners es produeixen 126 quilòmetres de retenció de mitjana. El director del SCT va demanar promoure “alternatives a la mobilitat” amb transport públic i va posar èmfasi en l’autobús.

Lamiel va puntualitzar que el responsable de l’AP-7 és l’Estat espanyol i que el SCT pren mesures en la gestió del trànsit per reduir la sinistralitat i per atenuar les cues. En aquest sentit, va anunciar que Trànsit posarà en marxa “en breu” un sistema de grues per retirar els vehicles accidentats sense víctimes mortals en cas que la grua de l’assegurança es retardi per tal d’evitar més congestió.

LES XIFRES

40
quilòmetres
de cues es van registrar diumenge a l’AP-7 en l’operació tornada del cap de setmana llarg de Pasqua.
40
per cent
s’ha incrementat el trànsit a l’AP-7 des que s’hi van eliminar els peatges. La via també s’ha deteriorat.
9
mesos
fa que van desaparèixer els principals peatges a Catalunya. Hi ha més trànsit, sobretot de camions.

La Cambra de Comerç demana inversions

La Cambra de Comerç de Barcelona veu fonamental accelerar durant els pròxims anys les tramitacions d’estudis i projectes en les infraestructures catalanes, no només de les actuacions ja previstes per l’administració estatal en els seus plans vigents, sinó també dels grans projectes estratègics per a Catalunya que requereixen una forta empenta des del territori, ja que o bé es troben molt endarrerits, o bé no tenen consens o es troben gairebé oblidats. En una nota, la Cambra considera que els projectes d’infraestructures més rellevants en obres actualment a Catalunya corresponen fonamentalment al pla de rodalies i al corredor mediterrani (mercaderies), també recorda que a la xarxa viària hi ha retards flagrants, com ara la B-40, i demana una solució per a l’AP-7 després de la supressió dels peatges. La Cambra reclama actuacions com els nous accessos al port de Barcelona, remarca la falta d’inversió en Rodalies (recorda que l’any 2021 Adif només va executar el 23,9% del seu pressupost a Catalunya, i Renfe, el 34,6%) i demana un debat sobre l’aeroport del Prat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L’ensenyament racionalista: l’Escola Moderna

El govern francès contradiu l’espanyol i manté l’oposició al MidCat

París

Nou transformador d’Endesa al barri del Culubret, a Figueres

FIGUERES

Evident divisió d’opinions entre els veïns a l’inici de les obres de la superilla

barcelona
MARÍA VILLELLAS ARIÑO
INVESTIGADORA DE LA PAU

“La violència sexual és una estratègia d’opressió”

girona

Sánchez estudiarà reduir el límit de velocitat a l’AP-7 als 100 km/h

Barcelona

Els senglars escampen la brossa a Selva Brava

LLAGOSTERA

Per primer cop en les Festes del Tura, gots biodegradables

OLOT

La Guàrdia Urbana haurà de fer hores extres per l’Acústica

FIGUERES