Societat

13,7 milions d’euros per millorar la connexió internacional de trens de mercaderies per l’Empordà

El projecte permetrà l’accés en ample internacional de trens de fins a 750 metres a la terminal de Vilamalla

El Consell Executiu ha aprovat aquest dimarts un conveni entre la Generalitat i l’Estat, via Adif, per invertir 13,7 milions d’euros la millora de la connexió internacional de trens a l’estació de Vilamalla, a l’Alt Empordà. Segons ha detallat el Govern, aquesta intervenció permetre l’accés en ample internacional de trens de fins a 750 metres a la terminal de mercaderies de la localitat gironina. “Aquesta és una actuació estratègica per potenciar el transport transfronterer de mercaderies per ferrocarril i per al desenvolupament del Corredor Mediterrani ferroviari”, ha destacat la Generalitat.

Segons ha detallat l’Executiu, la redacció dels projectes i l’execució de les obres serà cofinançada per ambdues administracions. Tanmateix, el conveni firmat té com a objectiu el disseny, el finançament i l’execució de les obres de remodelació i ampliació de l’estació de Vilamalla per millorar-ne la versatilitat i prestacions, així com la implementació d’estàndards tècnics “d’interoperabilitat” per al transport ferroviari internacional de mercaderies a la Unió Europea.

“La terminal de Vilamalla, al costat de l’estació de viatgers, se situa en un punt estratègic de la xarxa, proper a la frontera francesa, i en un nus de connexió entre la línia d’alta velocitat i la línia convencional del Corredor Mediterrani”, ha destacat el Govern als acords d’aquest dimarts. Actualment, la terminal de transport de mercaderies de Vilamalla, propietat de la Generalitat, té capacitat per gestionar trens de mercaderies en dues vies paral·leles d’ample ibèric, de 480 metres útils cadascuna, i un ramal d’accés des d’una de les vies de l’estació de viatgers de Vilamalla, de via única.

El Govern, mitjançant l’empresa pública Cimalsa, vol promoure la consolidació d’un centre logístic intermodal als municipis del Far d’Empordà i Vilamalla, a menys de cinquanta quilòmetres de la frontera francesa, per a la circulació de mercaderies per ferrocarril. L’objectiu és “potenciar la permeabilitat de la frontera entre França i Espanya” per a aquest tipus de transport a través d’accions que, de pas, ajudin a la descarbonització del transport de mercaderies.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Núria Escarpanter
Alcaldessa de Llançà (Junts)

“El pacte de govern és sòlid i es basa en la confiança”

Llançà

El Clúster de la Bioenergia de Catalunya celebra la II Nit de la Bioenergia: l’energia més circular i social

Bategen amb Maria Antònia Canals la plaça de davant l’institut Vicens Vives

girona

Tomben la moció per regular el lloguer estacional

BLANES

Camí de Mar, un projecte que enllaça Argeles amb Malgrat, per la costa

girona

La Fira d’Abril de Catalunya amplia l’aforament un 24%

Barcelona

El Mercat del Lleó tindrà més bona climatització abans de l’estiu

girona

El festival Tech&Play obre portes i espera 4.000 visitants

Barcelona
EDUCACIÓ

Mobilització de l’AFA de l’escola Camins a Banyoles

BANYOLES