Societat

Som Cultura 2022 tanca amb un índex d’ocupació mitjana del 70 %

Les activitats ’Els museus surten al carrer’, les visites guiades als cementiris de Lloret de Mar i Olot així com les visites teatralitzades han estat les de més participació i millor acollida del festival

Som Cultura, el mes de les experiències culturals a la Costa Brava i el Pirineu de Girona que té lloc al novembre, ha tancat la setena edició amb un total de 751 participants. La quarantena de propostes programades al llarg del mes de novembre ha registrat una ocupació mitjana del 70,1 %, en la línia dels resultats registrats en les darreres edicions.

L’activitat amb més nombre de públic va ser “Els museus surten al carrer”, a Castelló d’Empúries, que va reunir prop de 400 persones entre nens i nenes acompanyats pels familiars. Disset centres integrats en la Xarxa de Museus de les Comarques de Girona van organitzar tallers de tota mena en una activitat familiar que ja està plenament consolidada com una de les propostes pròpies del Som Cultura que desperta més interès.

Una altra de les propostes de més èxit ha estat el cicle de visites guiades als cementiris de Lloret de Mar i d’Olot, amb més d’un centenar d’inscrits. Cal destacar també el bon funcionament de les visites teatralitzades programades, com la proposta “La casaca del capità”, al castell d’Hostalric, i el “Tastet teatralitzat d’aigua”, a Caldes de Malavella.

Segons l’enquesta encarregada pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona als usuaris del Som Cultura, el 67,1 % dels participants procedien de les comarques gironines, principalment de ciutats com Girona, Figueres, Olot o Ripoll. Aquest any, el 30,7 % procedien de localitats de la demarcació barcelonina, gairebé un de cada tres. La mateixa enquesta va recollir el grau de satisfacció del públic assistent. El 94 % va valorar com a “molt bona” (la millor valoració possible) l’activitat, el 4 % com a “bona”, i només el 2 % com a “normal”.

Som Cultura és el mes de les experiències culturals a la Costa Brava i el Pirineu de Girona i enguany ha celebrat la setena edició amb una quarantena de propostes genuïnes ofertes per les entitats i empreses associades al Club de Màrqueting Cultura i Identitat del Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Espectacular reobertura de JYSK a Palafrugell amb descomptes de fins a un 75%

Palafrugell
MONTSERRAT GARCIA
FUNDADORA DE GLIFING

“Cada nen treballa al ritme que li cal”

barcelona

“Es fan trampes per fer que la situació no sembli tan crítica”

Barcelona
medi ambient
sequera

Acceleren la producció d'aigua regenerada per la previsió d'entrar en excepcionalitat per sequera

barcelona

Clam a Girona en defensa del sistema educatiu i sanitari

GIRONA

El MWC va més enllà del “mòbil” i es dirigeix cap a la “tecnologia del demà”

barcelona

CSIF alerta que nou interins cessaran a l’oficina d’estrangeria

GIRONA

L’AFA Quitxalla, contra el tancament

VILABERTRAN

Inversió a ports de la Costa Brava en transició energètica

GIRONA