Societat

La Generalitat avala la candidatura de l’Escala

Dona llum verd a la candidatura de la Festa de la Sal com a patrimoni cultural de la Unesco i la proposta passa ara al Ministeri de Cultura

La Generalitat ha avalat la candidatura de la Festa de la Sal de l’Escala al registre de bones pràctiques de salvaguarda del patrimoni cultural immaterial de la Unesco. Ara la proposta passa a mans del Ministeri de Cultura de l’Estat espanyol, que és qui formalment ha de trametre la petició a la Unesco.

“Aquest és un pas més endavant, després que l’Ajuntament de l’Escala iniciés el 2019 els tràmits pel reconeixement de la Festa de la Sal com a patrimoni immaterial de la humanitat, i esperem que acabi aconseguint-se”, va remarcar el regidor de Patrimoni Històric i Cultural, Martí Guinart, en un comunicat. En la mateixa línia, la directora del Museu de l’Anxova i de la Sal, Lurdes Boix, va dir que estan “molt contents d’aquest nou pas” i que donen les gràcies “a tots els que estan implicats en aquesta festa per la seva col·laboració”. La Festa de la Sal va néixer el 1997 per commemorar el tercer centenari de la construcció de l’Alfolí de la Sal, antic magatzem on arribava la sal per mar, procedent de les salines d’Eivissa o Torrevella. És una festa popular i homenatja els orígens pescadors i saladors de l’Escala, recreant la vida de fa més de cent anys. A més, inclou una mostra d’oficis mariners, escenes del dia a dia de l’època, cançons i balls tradicionals, i cuina marinera.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Nova teràpia per reduir els efectes secundaris de la quimioteràpia en càncer de còlon i recte

Barcelona
societat

Incendi sense ferits en un càmping de Roda de Berà

barcelona

Una setmana amb l’incendi de Castelló sense control en una nova jornada d’“alt risc”

barcelona

Salut injecta 110 M€ per reduir esperes en les visites al CAP, proves diagnòstiques i intervencions quirúrgiques

La metròpolis del futur: més verda, amb menys cotxes, més habitatge i noves centralitats

La Barcelona del terror

barcelona
SOCIETAT

Nous casos d’abusos sexuals a menors disparen totes les alarmes a Badalona

infraestructures

Tramvia urbà i metropolità de 46 km al Camp de Tarragona

La crisi de l’aigua

Tambors de sequera, però no de guerra

BARCELONA