Societat

XAVIER GARCIA

PRESIDENT DE L’ASSOCIACIÓ D’HOSTALERIA, TURISME I RESTAURACIÓ DE GIRONA

“Ens en sortirem, amb vocació i professionalitat”

El nou representant de la restauració i l’hostaleria gironines explica com el sector està combatent els efectes de la pandèmia i de la crisi

Llança un missatge optimista defensant la qualitat i la vocació com a principals eines d’èxit

Exigeix a l’Ajuntament que els tingui en compte a l’hora de decidir en temes que els afecten

Més de vint anys en la professió
Xavier Garcia és, actualment, propietari del s restaurants El Mimolet, Castell de Sant Gregori i La Tabarra. Va començar com a comercial d’hostaleria l’any 2000 i, des del 2008, està vinculat a la restauració. Es va presentar al càrrec perquè els companys li van dir que si ell s’hi posava el seguien. I assegura que el resultat està sent molt bo, ja que, segons diu, a l’associació no hi ha egos i tothom rema en el mateix sentit. Del que més està satisfet, assegura, és d’haver aconseguit que el sector estigui cohesionat per primera vegada i de comptar amb hotels, restaurants, bars i també amb oci nocturn.
En temes com ara la neteja i la seguretat, nosaltres hi entenem. Seria bo que se’ns escoltés

Des del passat mes de novembre, Xavier Garcia és el nou president de l’Associació d’Hostaleria, Turisme i Restauració de Girona. Ha estat al davant de l’entitat durant la campanya de Nadal, la primera en total normalitat des de la pandèmia.

Si li sembla, comencem per parlar de la campanya nadalenca? Com els ha anat als establiments de Girona?
Ha anat molt bé. La veritat és que n’estem molt contents. La campanya ha estat molt bona i Girona ha estat gairebé plena, en restaurants, hotels i bars. Ha estat fantàstic.
El sector de la restauració necessitava bones notícies?
Sí, havíem quedat tocats econòmicament i psicològicament. Va ser molt dur. Encara hi ha dos aspectes clau que fan que els efectes de la pandèmia durin en el temps: gairebé tots els establiments van demanar préstecs ICO, que ara s’han de tornar. A més, hi ha la sobrecàrrega de la crisi econòmica global, que ha fet pujar els lloguers i el preu de la matèria primera. I costa trobar personal de sala. Els nostres professionals no tenen ganes de plegar, però estan tocats. Però no vull transmetre una impressió pessimista.
Se’l veu optimista, combatiu, precisament. Com és això?
Llanço un missatge optimista, perquè crec que a tothom qui treballi amb qualitat i professionalitat li anirà molt be. La gent, el públic, ha après a viure. Treballa menys i vol gaudir més: anar a teatre, a un hotel, a un concert o a fer una copa. I no deixarà de fer-ho. Per això ens en sortirem. I per això ara s’ha de treballar per la qualitat, amb vocació, perquè el client és selectiu i compara més. Surt més i millor. Si hi posem el cor i molta feina, ens en sortirem bé.
Per pertànyer en aquest sector cal un punt de vocació?
El perfil d’empresaris que tenim són conscients de la feina que tenen, vocacionals i fins i tot amb un punt de bogeria sensata. Ara, la vocació i la professionalitat són més importants que mai. Fa deu anys, podies treballar sense haver de vigilar tant la professionalitat, perquè no hi havia crisi. Ara, és diferent.
La seva presidència té cinc vicepresidències. Els està funcionat aquest sistema?
Veníem de juntes molt presidencialistes, i nosaltres ens havíem posat com a objectiu representar tot el sector. Per això necessitàvem referents en cada àmbit: hotels, restaurants, bars, esdeveniment i oci nocturn. Al capdavant de cada àrea, tenim empresaris de referència i ens hem esforçat que hi hagi paritat. Pertanyem al mateix món, però cadascú té una casuística diferent: permisos, reglamentacions, normatives... Per a nosaltres era important que qui és al capdavant de cada àmbit fos líder en el seu camp. La meva feina és més de coordinació i representativitat. Quan hi ha una reunió d’hotels, hi va el vicepresident del sector dels hotels. I això està funcionat molt bé. Hi ha molta il·lusió de canvi, d’aconseguir cohesionar el sector per impulsar encara més la imatge de la ciutat.
Vostè ha dit en alguna ocasió que voldrien ser més escoltats per part de l’Ajuntament.
A Girona, hi ha problemes no resolts, com ara la neteja, la seguretat i els horaris. D’això, nosaltres en sabem molt. El que volem és que se’ns tingui en compte. No volem decidir, però volem participar-hi. Tenint una comunicació fluida, ja en faríem prou. Cal reactivar la taula de promoció de la ciutat per anar coordinats. Si hi ha campanyes, congressos o fires, si han de venir mil metges a un congrés, els restaurants i les botigues ho hem de saber.
Quin creu que ha de ser el seu paper en la Girona actual?
El turisme ens beneficia, però cal diversificar; potser no apostar-ho tot al cicloturisme, i buscar altres camps. I basar-ho en la qualitat. Tenim una ciutat meravellosa. Gastronòmicament, som un referent, perquè, a més d’El Celler, hi ha un teixit molt potent. Els hotels, els restaurant i els bars de copes regalem felicitat. El que et fa tornar, a més del que has vist, és el que has viscut. I nosaltres podem fer que el visitant digui: “Aquí hi hem de tornar.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SOCIETAT

Els veïns de Lilla tallen l’A-27 per exigir les indemnitzacions per les esquerdes

MONTBLANC
ciutat del vaticà

El papa frena els rumors sobre la seva salut amb la lectura d’una llarga homilia

barcelona
Societat

Mor Joan Nadal, empresari andorrà pioner en el sector del transport

URBANISME

Rubí invertirà més d’un milió d’euros per renovar el clavegueram de dos carrers

RUBÍ
MEDI AMBIENT

El temporal Nelson es “menja” part de la platja de Sant Sebastià de Barcelona

BARCELONA
SOCIETAT

Marxen de l’edifici ‘El Barco’ d’Esplugues els dos últims veïns que hi quedaven

ESPLUGUES DE LLOBREGAT
economia

L’IVA del gas deixa de ser reduït i torna al 21% a partir de dilluns

barcelona
SOCIETAT

Els taxis de Sitges s’adhereixen al servei conjunt del Garraf

Sitges
transports

Tallada la L4 del metro entre les estacions de Bogatell i la Barceloneta

Barcelona