Societat

Girona busca el model més idoni per al Mercat del Lleó

L’Ajuntament gironí ha tret a licitació la redacció d’un estudi per definir un nou model per al Mercat, ja que el 2027 s’acaba la concessió de l’equipament

L’Ajuntament de Girona ha tret a licitació la redacció d’un estudi per establir quin és el model més “idoni” pel Mercat del Lleó, ja que el 2027 s’acaba la concessió. L’objectiu principal és definir un projecte estratègic, amb el consens de les persones consumidores i operadores, per tal d’establir un model de mercat que trobi l’equilibri entre l’oferta i la demanda per garantir la viabilitat econòmica i comercial dels negocis orientats al producte fresc, al servei de la població i com a dinamitzador econòmic del territori i creador d’ocupació. L’equipament es va inaugurar l’any 1944 i actualment compta amb 59 parades.

“El Mercat del Lleó és l’equipament de producte fresc per excel·lència de la ciutat i un element clau en la dinamització del comerç de Girona, motiu pel qual ha d’estar a primera línia d’adaptació a les noves tendències i s’ha de posar en valor per oferir el màxim de qualitat en seguretat, serveis, sostenibilitat, professionalitat i ocupació”, afirma la tinenta d’alcaldia i regidora de Promoció, Glòria Plana.

Per una banda, el Mercat del Lleó ha de promoure els productes de proximitat i sostenibles, i ser un punt de dinamització comercial. Els horaris d’obertura de l’establiment s’han d’adequar als nous hàbits de consum per tal d’atraure cada dia a un públic més nombrós i variat, un altre dels reptes que té el mercat. Alhora, es pretén atraure el turisme cap a aquest espai per tal de donar a conèixer la riquesa dels productes locals.

Per l’altra banda, la remodelació també busca crear ocupació en el sector primari, un dels més perjudicats amb la crisi econòmica, i promoure la transformació digital entre els paradistes.

El projecte encarregat ha d’incloure una diagnosi del context econòmic i social del mercat i el seu entorn i els objectius, les estratègies i el pla d’acció de remodelació de l’equipament. Cal destacar que la definició del Mercat del Lleó s’elaborarà de forma participativa, comptant amb l’opinió de diferents agents. Per fer l’anàlisi i diagnosi de la situació actual del mercat, es duran a terme entrevistes als mateixos paradistes del mercat, a veïns i veïnes de Girona, a consumidors actuals i potencials, a productors del territori, a comerciants i a entitats representatives del sector.

La redacció de l’estudi s’ha tret a licitació per un cost de 41.200,40 euros (IVA inclòs) i una durada de 7 mesos. Aquest projecte està subvencionat pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya, en el marc dels Programes de suport al desenvolupament local, amb l’atorgament del 80% de l’import total del projecte.

Amb una llarga història

El 3 de novembre de 1944 es va inaugurar l’aleshores edifici del Mercat Municipal d’Abastaments, dissenyat pels arquitectes Juan Gordillo i Ricardo Giralt. Les obres dels 1.700 metres quadrats del nou mercat van començar l’any 1941. Els llocs de venda es van adjudicar sota concessió municipal a comerciants de diferents especialitats de producte fresc.

Té una superfície de planta de 1.712 metres quadrats distribuïts, quasi a parts iguals, entre parades i passadissos i amb un lineal de venda de quasi mig quilòmetre. El seu horari és de dilluns a divendres de 7 a 14 hores, i dissabtes i vigílies de festius, de 7 a 14.30 hores.

Hi ha 59 parades: 12 carnisseries, cansaladeries o xarcuteries; 10 de peix i marisc; 9 de fruites i verdures; 7 de plats cuinats; 5 d’aviram i cacera; 4 de pesca salada; 3 de fruits secs, espècies i llaminadures; 2 fleques i 7 d’altres activitats. A l’exterior, encerclant l’edifici, hi ha diversitat de parades amb productes de pagès i persones venedores d’articles no alimentaris.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

LA CELLERA DE TER

Els viveristes demanen que l’ACA els “obri l’aixeta” per no haver de tancar

LA CELLERA DE TER
campdevànol

Un projecte vol convertir el Ripollès en refugi de persones LGTBIQ+

campdevànol
gastronomia

Un ‘mercat’ gastronòmic quedarà obert al Port Vell

Barcelona

S’Agaró, un referent centenari

S’Agaró

El camí de ronda, un regal

s’agaró
Claudio Grande
Cap de l’oposició de Llançà per Alternativa per Llançà (AxL)

“El govern de Junts i el PSC està fent una política continuista”

Llançà
Vicissituds abans, durant i passada la guerra
MOMENTS DIFÍCILS

Vicissituds abans, durant i passada la guerra

Terramar, precedent avantatjat i inconclús
SITGES

Terramar, precedent avantatjat i inconclús

Estratègia comercial pionera
PROMOCIÓ INTENSA

Estratègia comercial pionera