Societat

Nou metro per a una comarca, tren per a dues

LA NOTÍCIA DEL LECTOR

Diuen que no plou mai a gust de tot­hom. Els usu­a­ris de la línia Llo­bre­gat-Anoia de Fer­ro­car­rils de la Gene­ra­li­tat (FGC) com­pro­va­ven el pas­sat 9 de febrer com des­plaçar-se entre Mar­to­rell i la Plaça Espa­nya de Bar­ce­lona es con­ver­tia en un pas tan fàcil com aga­far el metro. Sense hora­ris ni pre­vi­si­ons: arri­bar a l'estació i pujar al tren. I és que l'arri­bada del ser­vei de metro ha supo­sat un aug­ment de la freqüència de pas dels com­bois, que ara pas­sen cada cinc minuts en hora punta i cada vuit minuts i mig la resta del dia. Les noves mesu­res introduïdes fa dues set­ma­nes també afec­ten posi­ti­va­ment els viat­gers del tram de Man­resa i d'Igua­lada, que han vist tri­pli­cada l'oferta de què dis­po­sa­ven ante­ri­or­ment: ara tenen un tren cada 20 minuts en hora punta i cada mitja hora la resta de la jor­nada.

Però tot i l'apa­rent millora, no tots els usu­a­ris han que­dat satis­fets. Alguns dels que aga­fen el tren a les pobla­ci­ons del Bages i de l'Anoia situ­a­des més enllà de Mar­to­rell pre­fe­ri­rien que el 9 de febrer no hagués arri­bat mai. Aquest és el cas del Car­les Saba­ter, que cada dia va i torna de la feina d'Abrera a Bar­ce­lona: "S'han sacri­fi­cat uns usu­a­ris per bene­fi­ciar-ne uns altres". Segons aquest usu­ari dels fer­ro­car­rils, ara tarda entre deu i quinze minuts més per fer el mateix tra­jecte, un recor­re­gut que fa en gai­rebé una hora. El nou ser­vei de tren, que es va inau­gu­rar un cop res­ta­blerta la cir­cu­lació pel túnel del Gor­nal -malmès per les obres del TGV a l'Hos­pi­ta­let de Llo­bre­gat- suposa que els com­bois facin totes les para­des i que arri­bin més tard a les des­ti­na­ci­ons del Bages i l'Anoia. "Al final serà més fàcil anar en tren de Tar­ra­gona a Bar­ce­lona amb el TGV que fer-ho des d'Abrera o Olesa de Mont­ser­rat", denun­cia el Car­les, que afe­geix que "cada vegada hi ha més motius per aban­do­nar el trans­port públic i optar pel vehi­cle pri­vat". Amenaça de con­ver­tir-se en un nou usu­ari del vehi­cle pri­vat que col·lapsi els acces­sos sud de la ciu­tat, ja prou car­re­gats després dels mesos sense FGC a ple ren­di­ment per l'esvo­ranc del Gor­nal i els talls del ser­vei entre el pas­sat octu­bre i aquest febrer.

Bé comú

Des de Fer­ro­car­rils de la Gene­ra­li­tat (FGC) asse­gu­ren que els metros comar­cals supo­sen un impor­tant bene­fici per al con­junt dels usu­a­ris de la línia Llo­bre­gat-Anoia i afe­gei­xen que l'objec­tiu és acon­se­guir que els viat­gers no vagin a bus­car el tren a una hora deter­mi­nada sinó que el con­cepte sigui anar a l'estació a aga­far el metro. Tot i reconèixer que això allarga el tra­jecte des d'Abrera d'alguns trens, FGC con­si­dera que aquesta cir­cumstància es veu com­pen­sada per l'incre­ment de ser­veis i pel bene­fici que suposa per a la resta d'usu­a­ris de la línia. Des de Fer­ro­car­rils s'asse­gura que, de vega­des, el bene­fici comú com­porta "petits ajus­tos pun­tu­als" per a una part més reduïda de població, ja que els muni­ci­pis afec­tats tenen força menys veïns que els del tram Mar­to­rell-Bar­ce­lona.

Aquesta infor­mació ha estat ela­bo­rada gra­cies a la col·labo­ració de Car­les Saba­ter, veí d'Abrera.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.