Societat

El consell de la Selva posa en valor la prevenció dels incendis forestals

En aquest territori, tretze ajuntaments tenen delegat el servei a l’ens comarcal

Tretze municipis de la comarca tenen delegada la prevenció d’incendis forestals al Consell de la Selva, un servei que va començar el 2018 amb només vuit ajuntaments i que en l’actualitat compta amb la implicació d’Anglès, Breda, Caldes de Malavella, Maçanet de la Selva, Riudarenes, Sant Hilari Sacalm, Sils, Tossa de Mar, Vilobí d’Onyar, la Cellera de Ter, Lloret de Mar, Massanes i Santa Coloma de Farners.

En un acte que ha tingut lloc avui a Riudarenes, l’alcalde d’aques municipi, Josep Solé, ha destacat la importància d’aquest servei, atès la singularitat geogràfica de la Selva i, de la seva banda, el vicepresident primer del consell, Jesús Becerra, ha recordat que un dels principals objectius de la posada en marxa del servei és convertir les urbanitzacions en espais segurs. En aquest sentit, es gestiona el compliment per part dels propietaris d’aproximadament de 7.670 parcel·les interiors no edificades. “Sobre bona part d’aquestes parcel·les no s’han fet de forma regular els treballs de manteniment de la vegetació; en molts casos es tracta de veritables boscos dins de les urbanitzacions”, indiquen des de l’ens comarcal.

Al llarg del 2022 -s’ha informat aquest matí- s’ha treballat en 120 hectàrees per a l’obertura i manteniment de franges perimetrals de seguretat i de les zones verdes situades en set municipis.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

L’IRBLleida investiga una proteïna clau en una malaltia minoritària

lleida

Platja a demanda

PREMIÀ DE MAR

Un pla, un consens i un desacord

PREMIÀ DE MAR
Societat

Màxims de pobresa

barcelona
MARIA ASSUMPCIÓ PIFARRÉ
PRIORA DEL MONESTIR DE SANT DANIEL DE GIRONA

“El monaquisme és una opció radical de vida”

GIRONA
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Matí tranquil

Barcelona
Itàlia

Intenten segrestar un mercant turc a prop de Nàpols

Barcelona
literatura

Rebeca Guerra guanya la XXXIV edició del Concurs Literari d’Articles de Psicologia

Girona

Protesta de policies i guàrdia civil per abandonar-los després de l’1-O

BARCELONA