Societat

Gastronomia

Campanya per promocionar el vi català

Amb ‘Catalunya, on el vi és cultura’ la Generalitat vol posar en valor i donar notorietat a les 11 D.O del país

Catalunya, on el vi és cultura és la nova campanya del departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, de la mà de l’INCAVI, per promocionar el vi català i donar visibilitat i agumentar la notorietat i la desitjabilitat dels vins elaborats amb Denominació d’Origen a Catalunya. El tret de sortida de la campanya va ser ahir a la tarda en un acte al Born, on es va presentar l’espot central de la campanya, que consisteix en un viatge iniciàtic per tot el país travessant els territoris que representen les 11 denominacions d’origen del vi català.

La campanya uneix les 11 denominacions d’origen i pretén augmentar el coneixement i la notorietat del vi català posant en valor els principals atributs que el defineixen, com ara qualitat, proximitat, tradició o riquesa paisatgística.

En les pròximes setmanes es tornarà a celebrar una nova edició de la Setmana del Vi Català amb una agenda d’activitats arreu del territori vitivinícola català que dotarà de contingut experiencial la campanya publicitària recentment estrenada.

A Catalunya, hi ha més de 750 cellers i 8.500 viticultors i viticultores que, a més d’elaborar un ampli ventall de vins que destaquen per la seva qualitat, són garantia d’arrelament de la població a moltes comarques i de conservació de l’entorn i del patrimoni paisatgístic.

La proximitat és un valor en alça per al consumidor i, a Catalunya, tothom té una Denominació d’Origen molt a prop. De fet, més del 53% dels municipis catalans tenen vinya, amb el que això comporta per a l’arrelament de la gent al territori i la difusió de la cultura del país.

A més, tant elaboradors com viticultors tenen una actitud proactiva en la lluita contra el canvi climàtic i l’aposta pel cultiu ecològic. Avui, més de la meitat de la superfície de la vinya catalana és ecològica, i les vinyes que dibuixen les 11 DO constitueixen algunes de les postals més icòniques del nostre paisatge.

Pel que fa a dades de producció i consum de vi, a Catalunya es produeixen 340 milions d’ampolles de vi (90 de vi tranquil i 250 d’escumós), un 50% de les quals es comercialitzen a Catalunya. La resta es comercialitza a Espanya i a l’exterior, principalment al Regne Unit, Suècia, Alemanya, els Estats Units, etc.

Tot just ahir, que la Guia Michelin premiava per primera vegada un sommelier, Josep Roca, de El Celler de Can Roca de Girona, també va acabar el primer Meeting Cava, amb prescriptors de tot el món per parlar i posar en valor la D.O. Cava que té els principals cellers a Catalunya.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

societat

Flexibilització en la regulació de les ZBE

BARCELONA
Tossa de Mar

Presentat un nou volum de la col·lecció Josep Pla

Tossa de Mar
GIRONA

La Devesa, melic fins demà de la formatgeria artesana catalana

Girona

Descobreixen una zona vinculada a la producció d’oli a la vil·la romana

sarrià de ter
salut

En funcionament el nou servei d’urgències territorial d’Osona i el Lluçanès

VIC

Cara neta a l’Espai 30

barcelona / TERRASSA
Josep Maria Martínez
Alcalde de Roses (PSC)

“El nostre pacte està ben fet, funciona i a Roses li calia”

roses
La monarquia

‘La Reina malvada’

Una xarxa d’oficines bancàries mòbils circularà per tots els municipis de Catalunya que no tenen entitat financera