Societat

Les obres de la nova via per a vianants i ciclistes acabaran a la tardor

El Departament té en marxa les obres, que costaran més de 22 milions d’euros

La consellera de Territori, Ester Capella i Farré ha visitat aquest divendres, juntament amb representants dels Ajuntaments de la zona, els treballs en marxa per a configurar un nou tram de 2+1 i una via segregada per a vianants i ciclistes entre Sant Celoni i Riells i Viabrea, que finalitzaran la tardor vinent. Són actuacions per millorar la funcionalitat i la seguretat a la C-35 i ampliar la xarxa ciclable al Baix Montseny.

Capella ha destacat que la C-35 “és un dels eixos on més esforç estem fent per transformar la vialitat seguint un model integral d’adequació als nous reptes de seguretat, funcionalitat i incorporació de la mobilitat activa”. Alhora, ha posat en valor aquest projecte d’intervenció integral sobre aquest eix viari, “que inclou nombroses actuacions amb una inversió total prevista de 22 milions”, amb obres que ja han entrat en servei recentment i altres que estan en execució o en projecte. Fa un any, van finalitzar les obres d’un tram amb 2+1 entre Sant Celoni i Vilalba Sasserra, al qual donarà continuïtat el tram que s’està construint ara entre Sant Celoni i Riells i Viabrea. Els treballs en execució abasten una longitud de 6,6 quilòmetres i compten amb una inversió de 8,4 milions d’euros, finançada en part mitjançant fons europeus REACT.

Així, les obres abasten el tram de la C-35 entre la rotonda de Sant Celoni i la de Riells i Viabrea, un àmbit que registra un trànsit elevat, de l’ordre dels 25.000 vehicles diaris. A més de la construcció del nou carril per a millorar la funcionalitat de la carretera, l’obra inclou la col·locació d’una barrera rígida de formigó per a separar els dos sentits de la circulació i evitar el risc de xocs frontals, i es complementa amb l’adequació del drenatge i els elements de senyalització, abalisament i barreres de seguretat.

D’altra banda, l’obra en marxa inclou la construcció d’una via ciclable, que forma part d’un itinerari sensiblement paral·lel a les carreteres BV-5301, C-35 i GI-552, que ha d’unir els municipis de Vilalba Sasserra, Santa Maria de Palautordera, Sant Celoni, Gualba, Riells i Viabrea, i Breda, tot configurant una una xarxa ciclista estructurada a l’àmbit del Baix Montseny.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

infraestructures

Acabada la reparació de les rampes d’accés al passallís de l’Onyar

girona

La Setmana Cultural de la UPC ofereix quaranta activitats

TERRASSA

Instal·len 52 caixes niu per potenciar la reintroducció del xoriguer petit

MOLLET DE PERALADA
administracions

Noves protestes de la Policia Local de Mataró al ple

mataró

Adjudiquen les obres de reparació de la sèquia Monar

GIRONA
societat

Sanció de 900.000 euros a Renfe per l’avaria de Gavà de fa un any que Adif va atribuir a un llamp

barcelona

Fan una estada al Trueta per identificar necessitats clíniques

girona
Infraestructures i serveis

Les obres d’adaptació a l’intercanviador de Verdaguer començaran a la tardor

Barcelona

El paper dels mercats per anar cap a un sistema alimentari sostenible

GIRONA