Societat

Una forta tromba d’aigua inunda carrers i cases de Montgó i Riells de Dalt

Una forta tromba d’aigua que ha cai­gut la mati­nada d’aquest dis­sabte a l’Escala ha dei­xat diver­sos car­rers i cases inun­da­des a les zones de Montgó i Riells de Dalt. De moment, l’alcalde de la loca­li­tat, Josep Bofill, asse­nyala que no té constància que hi hagi hagut cap dany per­so­nal, però sí que alerta que hi ha hagut “impor­tants” danys mate­ri­als que ara estan ava­lu­ant. Bofill explica que l’aiguat ha pro­vo­cat que s’acu­mulés una gran quan­ti­tat de fang a l’estació de bom­ba­ment de Montgó, que, si bé no ha dei­xat de fun­ci­o­nar, final­ment ha aca­bat col·lap­sant i això ha pro­vo­cat la cres­cuda de l’aigua que en alguns llocs ha arri­bat al metre i mig d’alçada i ha aca­bat tirant murs a terra.

Bofill explica que Riells de Dalt i Montgó són dues zones inun­da­bles i que “és habi­tual” que puguin pas­sar aques­tes coses quan cau una tromba com la que ha afec­tat aquesta mati­nada. El pro­blema, però, ha estat que s’hagi col·lap­sat pel fang l’estació de bom­ba­ment i que els desaigües dei­xes­sin pun­tu­al­ment de fun­ci­o­nar.

Des de pro­tecció civil expli­quen que la tem­pesta ha pro­vo­cat pro­ble­mes a uns 200 metres line­als de car­rers del muni­cipi. Els Bom­bers de la Gene­ra­li­tat han atès 15 avi­sos. Entre d'altres actu­a­ci­ons, han tret la tapa dels embor­nals d'un car­rer per fer bai­xar el nivell de l'aigua. Ara l’Ajun­ta­ment se cen­tra en cal­cu­lar els danys mate­ri­als que han patit els veïns. Cal recor­dar que a la zona de Riells de Dalt i espe­ci­al­ment a Montgó s’hi con­cen­tra una gran quan­ti­tat de turis­tes i és una zona on hi ha molts apar­ta­ments de segona residència.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia