Societat

transports

Els semidirectes a Puigcerdà tindran noves parades

El nou servei només para a Vic i Ripoll

A principis d'any s'incorporaran a la línia trens renovats més confortables

El nou semi­di­recte a Puig­cerdà s'ha con­ver­tit en una bona alter­na­tiva al cotxe. La rebaixa en 43 minuts del tra­jecte entre la capi­tal cere­tana i Bar­ce­lona ha fet molt més com­pe­ti­tiu el ser­vei fer­ro­vi­ari. Un mes després de començar els viat­ges, cada dia no menys de 100 pas­sat­gers uti­lit­zen el ser­vei. Per tot ple­gat, el Depar­ta­ment de Política Ter­ri­to­rial té la intenció de seguir millo­rant el ser­vei en la mesura que la deli­cada infra­es­truc­tura ho per­meti.

Un dels can­vis que s'intro­dui­ran a prin­ci­pis de l'any que ve serà que els dos nous ser­veis para­ran en més esta­ci­ons. Ara mateix els semi­di­rec­tes només paren a Vic i Ripoll, cosa que ha com­por­tat les quei­xes d'alguns usu­a­ris d'esta­ci­ons com la Gar­riga o Gra­no­llers, que s'han que­dat sense un ser­vei en hora punta. “Estem estu­di­ant com podem fer aques­tes noves para­des sense aug­men­tar el temps de viatge”, explica el mateix con­se­ller Nadal.

Més pas­sat­gers

L'aug­ment del pas­satge s'ha notat sobre­tot al tram entre Puig­cerdà i Ripoll. En els trens que paren a totes les esta­ci­ons és habi­tual veure els vagons buits o amb dues o tres per­so­nes. La mit­jana de pas­sat­gers en el semi­di­recte entre les capi­tals de la Cer­da­nya i el Ripollès és ara de 25. Per tot ple­gat, el Depar­ta­ment d'Obres Públi­ques té la intenció de seguir millo­rant el ser­vei en la mesura que la deli­cada infra­es­truc­tura ho per­meti.

Les dues hores i trenta minuts fins a les quals s'ha rebai­xat el viatge per­me­ten al tren com­pe­tir direc­ta­ment amb el cotxe. El temps de viatge en vehi­cle par­ti­cu­lar voreja les dues hores i té un cost mitjà de 15 euros amb gaso­lina i 20 amb peatge. El bit­llet entre Puig­cerdà i Bar­ce­lona costa només 9 euros.

Una altra de les millo­res en el ser­vei que es podran veure en el pri­mer tri­mes­tre de 2011 és la posada en ser­vei d'almenys dues uni­tats de trens regi­o­nals reno­vats, molt més còmodes que els que ara fan el ser­vei. Nadal espera que algu­nes de les uni­tats de regi­o­nals que s'estan reno­vant als tallers de Renfe vagin a parar a la línia de Puig­cerdà. Peti­tes millo­res en una línia que fa molts anys que espera el des­do­bla­ment fins a Vic.

LA XIFRA

2
trens semidirectes fan el servei entre Barcelona i Puigcerdà cada dia. Un en cada direcció.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.