Societat

Tancar la malla pel nord

El mallat de la xarxa de transport elèctric de 400 kV, és a dir, de la xarxa d'autopistes d'alta capacitat elèctrica, és el principal argument de Red Eléctrica a l'hora de justificar una línia que té el territori en contra per l'afectació ambiental que pot suposar i perquè necessitarà una inversió de 100 milions d'euros. Actualment, la connexió elèctrica entre Catalunya i Aragó passa per dues línies de 400kV gairebé paral·leles: l'Escatrón-Mequinensa-Rubí i Escatrón-Ascó-Sentmenat. Hi ha una ruta alternativa pel sud, a través de Terol-Castelló de la Plana-Vandellós-Rubí. Per a REE, la xarxa necessita completar-se amb una nova connexió pel nord, a través de la ruta Aragó-Penyalba-Montsó-Isona, la MAT de Ponent. A Isona, la xarxa connectaria amb la línia de 400kV existent entre Sallent i Sentmenat. El traçat aprofitarà les torres elèctriques abandonades que es van construir als anys noranta per a la fallida línia transpirinenca Aragó-Casarilh. Una sentència del Tribunal Suprem va donar per suspesa la línia, però REE no va retirar les torres.



La Diputació de Barcelona destina 1,3 milions a tenir platges més “segures i saludables”

Mataró
societat

Els pobladors del Pirineu central al neolític inicial ja menjaven làctics i derivats del porc

Barcelona

L’Ajuntament defineix dotze espais del municipi com a refugis climàtics

SALT
infraestructures

Les noves connexions de la C-17 amb polígons de Granollers i Lliçà de Vall, a punt d’estrena

Granollers
societat

Arrenca el judici contra l’acusat de violar una menor a Igualada el 2021 i intentar matar-la

Barcelona
societat

Consum de coques artesanes de Sant Joan, a l’alça

Barcelona
societat

L’Ajuntament demanarà ajut a la Generalitat davant l’auge de les ocupacions

Les Borges Blanques

Denuncien 36 infraccions per aparcar en zones per a PMR

FIGUERES
societat

Els taxistes desconvoquen la vaga prevista per aquest dimarts

Barcelona