Societat

Estabilitzat l'incendi d'Aiguamúrcia

Les primeres estimacions indiquen que el foc ha calcinat entre 60 i 80 hectàrees de pi, matoll i conreus

Els equips d'extinció se centren ara en el flanc dret per evitar que les flames arribin a un barranc

Els Bom­bers donen per esta­bi­lit­zat l'incendi que crema des d'aquest dime­cres al mig­dia a prop del nucli de les Pobles, a Aiguamúrcia (Alt Camp). Una torre de guaita ha donat l'avís cap a dos quarts de tres de la tarda, segons el cap de la regió d'Emergències de Tar­ra­gona, Bien­ve­nido Aguado. El foc ha cal­ci­nat entre 60 i 80 hectàrees de pi, matoll i con­reus, segons les pri­me­res esti­ma­ci­ons. Més de 60 dota­ci­ons entre ter­res­tres i aèries s'esfor­cen en con­te­nir el flanc dret. Volen evi­tar que les fla­mes arri­bin a un bar­ranc i pugin per la carena de la mun­ta­nya, una zona amb un poten­cial de 300 hectàrees. De moment es des­co­nei­xen les cau­ses del foc i no ha cal­gut desa­llot­jar cap urba­nit­zació.

Aguado ha des­ta­cat que l'incendi l'han detec­tat de forma “precoç” mit­jançant una torre de guaita que ha donat l'avís del foc. En un pri­mer moment, s'ha deci­dit apor­tar-hi una gran quan­ti­tat de mit­jans perquè es dona­ven les con­di­ci­ons perquè avancés molt ràpid i afectés una gran extensió. El foc s'ha decla­rat en una zona de difícil accés. Els equips d'extinció han rea­lit­zat cre­mes con­tro­la­des i han acon­se­guit con­tro­lar el flanc esquerre de l'incendi, i ara se cen­tren en con­te­nir el flanc dret.

Més d'una desena de mit­jans aeris des­car­re­guen contínua­ment sobre aquesta banda dreta del foc, per evi­tar que les fla­mes arri­bin al fons d'un bar­ranc i puguin enfi­lar una carena amb for­tes pen­dents i zones escar­pa­des. Si no es pot atu­rar l'incendi en aquest punt, tin­dria per enda­vant un poten­cial de 300 hectàrees, segons ha reco­ne­gut el dele­gat del govern a Tar­ra­gona, Joa­quim Nin.

Diver­sos efec­tius s'han des­ple­gat al vol­tant de les urba­nit­za­ci­ons de la zona -la més pro­pera a un quilòmetre del flanc dret ja dins el terme de Que­rol- per si calgués desa­llot­jar-les. “En aquest moment no repre­senta cap perill”, ha insis­tit Aguado. “El tenim esta­bi­lit­zat, però si no can­vien les cau­ses. Estem en una fase crítica per a la total esta­bi­lit­zació del flanc dret, ja que ens pre­o­cu­pen les con­di­ci­ons del ter­reny”, ha afe­git Aguado.

Hi ha una cin­quan­tena de mit­jans ter­res­tres i dis­set mit­jans aeris dels Bom­bers acti­vats, a més de diver­sos efec­tius dels Mos­sos, Pro­tecció Civil, els Agents Rurals i ADF's. Pel que fa a les cau­ses de l'incendi, els Agents Rurals encara no tre­ba­llen amb cap hipòtesi, segons Aguado, i les con­di­ci­ons mete­o­rològiques, ha dit, “no són del tot des­fa­vo­ra­bles”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.