Societat

Demanen el canvi de lloc dels concerts de Porqueres

CiU proposa que les activitats de la festa major que es fan a Miànigues es traslladin a la zona industrial de Mata

El males­tar que gene­ren algu­nes de les acti­vi­tats de la festa major de Por­que­res entre els veïns de la zona resi­den­cial de Miànigues es trac­tarà el mes vinent al ple muni­ci­pal. CiU, a l'opo­sició, ha entrat una moció en què es demana a l'equip de govern (IdP- ERC) que es tras­lla­din les atrac­ci­ons i els con­certs de la festa (que tenen lloc a l'espla­nada de la zona espor­tiva, situ­ada just al cos­tat de la zona resi­den­cial) als car­rers del polígon indus­trial de Mata.

“Sorolls i bre­to­la­des”

La petició es basa en la queixa pre­sen­tada a l'Ajun­ta­ment per un cen­te­nar de veïns el maig d'aquest any, en què denun­ci­a­ven que eren vícti­mes de “soroll fins a altes hores de la mati­nada, bre­to­la­des i molts actes incívics” tots els dies de la festa. CiU hi afe­geix que els firai­res tam­poc estan satis­fets de l'emplaçament perquè l'espla­nada, com que no està asfal­tada, és imprac­ti­ca­ble quan plou. L'alter­na­tiva de la zona indus­trial pre­senta l'avan­tatge –sosté CiU– que dis­posa de punts de llum i infra­es­truc­tura tècnica per orga­nit­zar-hi els con­certs, així com una sor­rera que ser­vi­ria de pan­ta­lla acústica. Per als came­ri­nos per als grups que actu­es­sin es podria recórrer –diu l'opo­sició– a les dependències de l'Ajun­ta­ment. S'esmenta també en la moció que a aquest espai s'hi acce­deix més fàcil­ment i hi hau­ria més lloc per apar­car. Final­ment, s'apunta que tant els tècnics del ser­vei d'emergències mèdiques (SEM) com de pro­tecció civil con­si­de­ren que a la zona indus­trial seria més fàcil una eva­cu­ació en cas d'acci­dent.

LES FRASES

El canvi d'emplaçament és viable i disposem d'informes tècnics que ho avalen
Susanna Bazan
PORTAVEU DE CIU
Treure les activitats de Miànigues suposaria trencar el model de distribució de la festa
Francesc Castañer
ALCALDE (iDP-erc)

El govern aposta per fer millores

L'equip de govern diu que estudiarà la proposta de l'oposició, però l'alcalde, Francesc Castañer, ja ha avançat que descarten traslladar les activitats de Miànigues a la zona industrial. Conscients de la problemàtica, l'aposta d'IdP-ERC és aplicar mesures per reduir les molèsties que ocasionen els concerts i les atraccions. “Una solució podria ser incrementar la vigilància perquè no hi hagi actes incívics”, va dir ahir Castañer a tall d'exemple. Treure la festa de Miànigues –hi va afegir– suposaria trencar el model vigent de distribuir les activitats pels nuclis més poblats del municipi (Mata, les Pedreres i Miànigues).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia