Societat

Obres

Dos mesos en autocar

Accepten amb resignació els canvis d'horari i valoren positivament que es posi remei al tram de Granyanella, que tenia la velocitat limitada

Es rebaixarà la plataforma ferroviària per tal que tingui més estabilitat

El ser­vei de trans­port alter­na­tiu per car­re­tera de la línia de tren R-12, en el tram entre Tàrrega i Cer­vera, ha començat aquest dilluns. Les obres de millora a la via entre aquests dos punts obli­ga­ran a tallar el traçat fins al dia 2 de setem­bre que ve. Els usu­a­ris d'aquest tren regi­o­nal que uneix Lleida, Man­resa i Bar­ce­lona bai­xa­ven aquest dilluns en arri­bar a Tàrrega, quan pas­sa­ven deu minuts de les nou del matí, per aca­bar de com­ple­tar el tra­jecte fins a Cer­vera en auto­car. Alguns viat­gers no conei­xien el ser­vei alter­na­tiu. És el cas de la Charo, que a par­tir d'ara uti­lit­zarà aquest tren per anar cada dia fins a Bar­ce­lona. Quan ha com­prat el bit­llet a la taqui­lla de l'estació de Tàrrega li han comu­ni­cat que haurà de fer aquest tram amb trans­port alter­na­tiu, però creu que les obres no l'afec­ta­ran “si ha de ser­vir per millo­rar el ser­vei i és posi­tiu”, ha mani­fes­tat.

Els hora­ris entre Lleida i Cer­vera i vice­versa s'han avançat 20 minuts per tal que a par­tir de la capi­tal de la Segarra fins a Bar­ce­lona es puguin man­te­nir. El Lluís viatja habi­tu­al­ment entre Lleida i Cer­vera, “el revi­sor m'havia infor­mat prèvia­ment, i l'única petita molèstia que tinc és que el tren surt 20 minuts abans, però no em suposa cap pro­blema”.

Entre els usu­a­ris que pugen a l'auto­car hi ha una pare­lla que porta un gos i el con­duc­tor de l'apa­rell i el revi­sor del tren final­ment els dei­xen pujar l'ani­mal perquè viatgi amb ells en lloc de fer-ho al male­ter. La Mari­ana, que aquest dilluns havia per­dut l'AVE per des­plaçar-se des de Lleida fins a Bar­ce­lona, ha aga­fat aquest tren com a alter­na­tiva. Tam­poc s'havia assa­ben­tat que hi havia aquesta incidència, però ho accepta, ja que es tracta d'unes obres per millo­rar el ser­vei.

Un altre viat­ger habi­tual comenta en bai­xar del tren que cal millo­rar aquest tram, ja que els com­bois havien de bai­xar molt la velo­ci­tat. Les obres que ja van començar amb l'assen­ta­ment del ter­raplè l'11 d'abril pas­sat se cen­tren ara en l'aixe­ca­ment de la via per rebai­xar la pla­ta­forma fer­roviària i mun­tar de nou la infra­es­truc­tura. Les vies al seu pas per Gra­nya­ne­lla fa anys que pre­sen­ten un aspecte defor­mat a causa de les irre­gu­la­ri­tats del ter­reny.

En la pri­mera fase s'han dut a terme els tre­balls pre­vis que han con­sis­tit a des­viar i pro­te­gir les ins­tal·laci­ons de segu­re­tat, senya­lit­zar i fer movi­ments de ter­res, aug­men­tar la base del ter­raplè i nete­jar el dre­natge.

Amb una inversió supe­rior als 820.000 euros, les obres de con­di­ci­o­na­ment i ade­quació d'aquest ter­raplè, de 400 metres de lon­gi­tud, tenen l'objec­tiu de con­so­li­dar l'estat d'aquest ele­ment de la infra­es­truc­tura, opti­mit­zar els paràmetres geomètrics de la via, i garan­tir majors nivells de segu­re­tat i con­fort per a les cir­cu­la­ci­ons. Un cop fina­lit­za­des les obres, es podrà supri­mir la limi­tació tem­po­ral de velo­ci­tat que, segons han expli­cat els usu­a­ris en altres oca­si­ons, bai­xava fins als cinc quilòmetres per hora. Encara una dar­rera fase, que no tindrà afec­tació al trànsit, aca­barà d'enlles­tir l'ade­quació de les vies i les ope­ra­ci­ons per garan­tir els òptims paràmetres geomètrics i de fun­ci­o­na­li­tat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia