Societat

iNFRAESTRUCTURES I SERVEIS

Suspès el servei de metro de la línia L2 entre La Pau i Badalona Pompeu Fabra durant l'agost per obres

TMB ha habilitat un servei especial d'autobús perquè els viatgers puguin fer aquest tram

Des d'aquest dilluns 1 i fins el 28 d'agost no hi haurà ser­vei de metro a la línia L2 entre les esta­ci­ons de La Pau i Bada­lona Pom­peu Fabra. Durant aquest període s'apro­fi­tarà per fer diver­ses obres de man­te­ni­ment i millora de la infra­es­truc­tura. Per als viat­gers que hagin de fer ús d'aquest trans­port durant aquest mes, Trans­ports Metro­po­li­tans de Bar­ce­lona (TMB) ha habi­li­tat un ser­vei espe­cial d'autobús amb una freqüència de pas de qua­tre minuts.

En aquesta pri­mera jor­nada, els entorns de l'estació de La Pau s'han con­ver­tit en una mena d'estació inter­mo­dal, amb molta afluència de gent que havia de recórrer uns metres a peu des de l'autobús fins a aga­far el metro per con­ti­nuar el seu tra­jecte. També aquest mes se supri­meix per obres la cir­cu­lació de trens de la línia L6, S5 i S55 dels Fer­ro­car­rils de la Gene­ra­li­tat (FGC).

Pas acce­le­rat entre els viat­gers que han hagut de can­viar aquest dilluns el matí de mitjà de trans­port per fer un tra­jecte que habi­tu­al­ment fan sense moure's del seu seient dins el vagó del metro. Els qui venien de Bada­lona-Pom­peu Fabra arri­ba­ven a l'estació de La Pau en autobús i allà seguien el seu viatge en metro. I els qui venien en direcció contrària havien de fer el mateix trans­bord però a la inversa. Aglo­me­ra­ci­ons pun­tu­als a l'hora de vali­dar el bit­llet i, sobre­tot, cap­fi­car-se en pla­ni­fi­car amb ante­lació el viatge han estat els mal­de­caps que han hagut d'afron­tar aquest matí.

“Sabia que hi havia obres i he hagut de mati­nar per poder qua­drar-ho tot”, ha expli­cat l'Àlex Madrid, que es des­plaça diària­ment des del Clot fins a Sant Roc, a Bada­lona. “No sabia com ani­ria avui, però gràcies a Déu crec que ja he arri­bat a temps per aga­far l'autobús”, afe­geix. Per la seva banda, l'Àxel ha de fer un tra­jecte encara més llarg, des de l'Hos­pi­ta­let fins a la Ver­neda, d'uns 40 minuts de durada. Sap que amb els pas­sos afe­gits que ha de fer durant aquest mes, el seu viatge pas­sarà de l'hora. Ell, però, ho afronta amb resig­nació, adme­tent que l'agost és el mes “menys dolent” perquè es facin obres a l'L2.

També s'ha mos­trat com­pren­siva la Pepita Gil, que ha aga­fat el bus des de Pep Ven­tura. “Fun­ci­ona bé, amb una freqüència gai­rebé com la del metro”, indica. Tot i així, asse­gura que és tot “més engorrós”. “Una vegada arri­bes a La Pau, has de bai­xar del vehi­cle i anar a peu fins al metro ... tot és més lent i pesat”, apunta.

Les esta­ci­ons afec­ta­des són Ver­neda, Arti­gues/Sant Adrià de Besòs, Sant Roc, Gorg i Pep Ven­tura. La Pau suposa el punt i final del recor­re­gut en metro de l'L2 des de Paral·lel. L'estació con­necta també amb la línia l'L4 (la groga), que no patirà cap afec­tació. Per la seva banda, l'estació Bada­lona Pom­peu Fabra és el punt de sor­tida i arri­bada, segons el sen­tit, del ser­vei espe­cial d'autobús, que fun­ci­ona amb el mateix horari del metro i amb una capa­ci­tat de pas­sat­gers equi­va­lent. A l'estació de Gorg s'hi pot arri­bar igual­ment a través de la línia L10 de metro, que té la seva pròpia estació. També poden ser­vir com a alter­na­ti­ves la línia H10 de la nova xarxa de bus i la T5 del Tram­besòs.

Segons apunta en un comu­ni­cat TMB, durant aquest mes es por­ta­ran a terme en aquest tram 4,5 quilòmetres de lon­gi­tud de moder­nit­zació de la infra­es­truc­tura i millora de les vies, una exe­cució d'obres incom­pa­ti­ble amb la cir­cu­lació de com­bois. En con­cret es reno­va­ran apro­xi­ma­da­ment 3,3 quilòmetres de via sim­ple i un apa­rell de via de Ver­neda, actu­ació que inclou el des­ba­lles­ta­ment de la via exis­tent, la demo­lició del for­migó que actu­al­ment forma la solera de la via, la ins­tal·lació de nous car­rils, fixa­ci­ons i tra­ves­ses i el for­mi­go­nat de la nova via. Es rea­lit­zarà també la reno­vació d'1,8 km de dre­natge de túnel. El pres­su­post de l'actu­ació ascen­deix a 4,3 mili­ons d'euros.

Sobre el fet que es facin obres a la línia més nova de la xarxa de Metro de Bar­ce­lona, TMB deta­lla que el tram de l'L2 entre La Pau i Pep Ven­tura -que fins l'any 2002 for­mava part de la línia L4-, té unes neces­si­tats espe­ci­als de man­te­ni­ment a causa de les carac­terísti­ques dels ter­renys que tra­vessa el túnel. El nivell freàtic de la zona, que ini­ci­al­ment ja va com­pli­car la cons­trucció del metro, amb els anys ha anat aug­men­tant a tota la llera del riu Besòs i ha com­por­tat també un aug­ment de les fil­tra­ci­ons. Segons la com­pa­nyia, l'agres­si­vi­tat d'aques­tes fil­tra­ci­ons pro­voca que el procés natu­ral de des­gast de la superes­truc­tura de via s'acce­leri nota­ble­ment motiu pel qual es fan periòdica­ment tre­balls de millora

La línia del Vallès dels FGC també afec­tada

Fer­ro­car­rils de la Gene­ra­li­tat de Cata­lu­nya (FGC) apro­fita també la dis­mi­nució de viat­gers durant l'estiu per fer obres. Hi haurà modi­fi­ca­ci­ons del ser­vei de les línies del ‘Metro del Vallès' fins el 30 de setem­bre com a con­seqüència de les obres d'adap­tació per a les per­so­nes amb mobi­li­tat reduïda a l'estació de Sarrià, així com altres actu­a­ci­ons de millora de la infra­es­truc­tura. Durant aquest període totes les esta­ci­ons roman­dran ober­tes durant tot l'horari de ser­vei comer­cial (amb ser­vei de trens o sense) per aten­dre els dub­tes dels viat­gers, que es poden adreçar als agents d'esta­ci­ons o bé uti­lit­zar els intèrfons d'infor­mació.

Una de les alte­ra­ci­ons més relle­vants és la que es pro­du­eix entre aquest dilluns 1 d'agost fins el 28, en què se supri­meix la cir­cu­lació de trens de la línia L6 (Bar­ce­lona-Reina Eli­senda). A par­tir del 29 d'agost. hi haurà ser­vei només en hora punta entre les esta­ci­ons de Pl. Cata­lu­nya i Sarrià. Durant tot el mes tam­poc cir­cu­la­ran trens a les línies S5 (Rubí) i S55 (Uni­ver­si­tat Autònoma). Com a con­tra­par­tida, les línies S1 (Ter­rassa) i S2 (Saba­dell) s'atu­ra­ran a totes les esta­ci­ons.

D'altra banda, les nits de diven­dres i de dis­sabte entre les 00.00 hores i les 02.30 hores, els trens només cir­cu­la­ran entre les esta­ci­ons de Sant Cugat i Ter­rassa o Saba­dell. En el tram entre Plaça Cata­lu­nya i Sant Cugat, FGC ofe­rirà ser­vei subs­ti­tu­tori amb autobús fins a les 02.30 hores, i es reco­ma­na­ran ser­veis de trans­port alter­na­tius.

Afec­ta­ci­ons a Vall­vi­drera

Els dies 13, 14, 15 i 16 d'agost, coin­ci­dint amb el pont de l'Assumpció de la Mare de Déu, el ser­vei de trens entre les esta­ci­ons de Plaça Cata­lu­nya i Bai­xa­dor de Vall­vi­drera estarà també inter­rom­put. El ser­vei de les línies S1 i S2 s'ini­ciarà a l'estació de Bai­xa­dor de Vall­vi­drera i fina­lit­zarà a Ter­rassa i Saba­dell fins les 00:00 hores. A par­tir de les 00:00 hores els trens només cir­cu­la­ran des de i fins a l'estació de Sant Cugat.

A més, dels dies 1 al 18 d'agost, el Funi­cu­lar de Vall­vi­drera que­darà fora de ser­vei per revisió. De l'1 al 12 i del 16 al 18 d'agost hi haurà ser­vei d'autobús subs­ti­tu­tori Peu del Funi­cu­lar a Vall­vi­drera.

FGC ofe­reix diver­ses fonts d'infor­mació sobre el ser­vei, bé sigui en el web www.​fgc.​cat, al cer­ca­dor web, a l'apli­cació per a mòbils d'FGC i a les vitri­nes infor­ma­ti­ves de les esta­ci­ons, així com tru­cant al telèfon d'atenció al cli­ent 012.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.