Urbanisme

URBANISME

Les obres de millora del túnel de la Rovira comencen dilluns

Les obres de reno­vació i millora del túnel de la Rovira començaran final­ment aquest pro­per dilluns, segons s’ha infor­mat des de l’Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona. Els tre­balls per­me­tran millo­rar la segu­re­tat, l’eficiència energètica, reno­var el pavi­ment, trac­tar les pato­lo­gies estruc­tu­rals, millo­rar la imper­me­a­bi­lit­zació i el dre­natge i reno­var bona part de les ins­tal·laci­ons del túnel. La pre­visió és que les obres durin 12 mesos i mig, que es facin en cinc fases i amb una inversió pre­vista de 17,4 mili­ons d’euros.​En la pri­mera fase, aquest desem­bre i gener, es faran talls noc­turns del trànsit en sen­tit bai­xada, entre les 22.30 hores i les 5.30 hores, de diu­menge a dijous. En la resta de fases s’haurà de tan­car el túnel alter­nant el sen­tit ascen­dent i des­cen­den. Es tracta de la pri­mera actu­ació en el marc de la trans­for­mació de tot l’àmbit de la Ram­bla del Car­mel. Aquesta trans­for­mació per­metrà actu­a­lit­zar i adap­tar una infra­es­truc­tura que data de 1987, un túnel que té una lon­gi­tud d’uns 1.300 metres i que té l’entrada sud al barri del Baix Gui­nardó i la nord, al Car­mel.

En aquesta pri­mera fase que s’ini­cia ara es farà una neteja i reti­rada dels panells vitri­fi­cats, ins­pecció de les pato­lo­gies al llarg del túnel, rea­lit­zació de l’escàner 3D i audi­to­ria de les ins­tal·laci­ons actu­als. Les actu­a­ci­ons ori­en­ta­des a millo­rar la segu­re­tat del túnel tenen un pes molt relle­vant en aquesta obra de reno­vació. S’exe­cu­ta­ran tres gale­ries d’eva­cu­ació de nova cons­trucció que tin­dran con­nexió trans­ver­sal entre els dos tubs, és a dir, entre els dos sen­tits de la marxa, l’ascen­dent i el des­cen­dent.

També es reno­va­ran les ins­tal·laci­ons de segu­re­tat i de comu­ni­cació amb noves solu­ci­ons tec­nològiques. Les actu­a­ci­ons al túnel també inclo­uen la reno­vació de tot el pavi­ment, que es farà amb un micro­a­glo­me­rat ultrafí, un pavi­ment més resis­tent. També es can­via tot l’enllu­me­nat, que serà amb tec­no­lo­gia LED i s’imple­men­tarà un sis­tema inte­gral intel·ligent de gestió de l’enllu­me­nat. El sis­tema de ven­ti­lació es man­tindrà, però un cop fina­lit­zada l’obra, es faran noves pau­tes de ven­ti­lació total­ment auto­ma­tit­za­des i adap­ta­des als dife­rents esce­na­ris. Es millora la xarxa d’ali­men­tació d’ener­gia del túnel.

Final­ment, les obres també ser­vi­ran per solu­ci­o­nar lesi­ons al túnel que com­por­ten fil­tració d’aigua i, per tant, es farà la repa­ració d’aques­tes fis­su­res, es repa­ra­ran les jun­tes i es reno­varà la imper­me­a­bi­lit­zació de la infra­es­truc­tura per evi­tar noves fil­tra­ci­ons. En aquest mateix àmbit es reno­varà el dre­natge exis­tent, s’incre­men­ta­ran els punts de cap­tació, tant al vial com a les vore­res i es dotarà d’embor­nals i col·lec­tors el tram de túnel comprès entre la boca nord i la sala tècnica nord. També s’ins­tal·larà un sis­tema de dre­natge a les noves gale­ries d’eva­cu­ació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia