Administracions

Nou impuls al transport públic entre Palamós, Calonge i Vall-llobrega

La mancomunitat de municipis comença el mandat centrada en aquest projecte, però amb l’objectiu de plantejar propostes de més envergadura

El transport públic a les poblacions de Palamós, Calonge i Sant Antoni i Vall-llobrega, que integren la mancomunitat de municipis, és una de les prioritats que s’ha plantejat aquest ens per a aquest mandat, que s’inicia sota la presidència de Palamós. Precisament, l’alcalde, Lluís Puig, explica que s’ha treballat intensament per poder posar a licitació un servei de transport conjunt per a Palamós i Calonge i Sant Antoni, però ara incloent-hi també Vall-llobrega, com una prioritat.

El transport interurbà es feia, en aquell moment, entre Palamós i Calonge, però el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) va donar l’any passat la raó a l’antiga concessionària –que ja havia guanyat un primer contenciós– en el sentit que l’adjudicació no s’havia fet correctament. El servei, però, no es va interrompre perquè el jutge va acceptar la moratòria que demanava la Mancomunitat de Municipis de Palamós, Calonge i Sant Antoni i Vall-llobrega fins que es resolgués el nou concurs públic. Assolir aquest objectiu, però, no és fàcil. Especialment per la complexitat en la tramitació arran de l’entrada en vigor l’any passat de la nova llei de transports públics, que en aquesta mena de contractes obliga a fer-ne publicitat en l’àmbit europeu.

Amb tot, el president de al mancomunitat, Xavier Lloveras, va explicar que el transport continuava sent una de les prioritats de la mancomunitat, si bé va anunciar durant la constitució del ple de l’ens que els tres municipis continuaran treballant en la gestió de la piscina municipal mancomunada, que comparteixen. Amb tot, Lloveras va destacar que l’objectiu és plantejar més projectes i de més rellevància per poder gestionar-los conjuntament.

Un canvi de model

L’empresa Crurisa va deixar l’any 2008 de fer el servei de transport de viatgers a les dues poblacions després de més de quatre dècades. El motiu d’aquest canvi va ser la decisió de la Generalitat de redefinir el model de transport públic de viatgers a la comarca. Uns canvis que no només van afectar l’empresa, sinó també els horaris, els trajectes, les freqüències de pas i les tarifes. En aquell moment, la Generalitat va donar la concessió del transport urbà i interurbà a Sarfa, empresa del grup Sarbús. En el cas de Palamós i Calonge i Sant Antoni, els ajuntaments i la Generalitat van firmar un conveni que va entrar en vigor el 2008. El TSJC, en una interlocutòria del 29 de gener del 2018, va tornar a donar la raó a l’antiga concessionària, Crurisa. La resolució considerava acreditat que la sentència ferma del 2014 no es va executar mai i advertia que el nou conveni firmat per la Generalitat, Palamós i Calonge i Sant Antoni era un “calc mal dissimulat” del del 2008.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Coronavirus

Deu biblioteques de Barcelona obriran a partir de dimarts

Barcelona

El transport públic ofereix més freqüències des d’avui

barcelona

Unió per bloquejar el govern de Calonge

calonge i sant antoni

Neteja dels recs del Corb a les Preses

Més de 2.000 avisos a la Línia Verda de Ripoll

Avancen a l’octubre el final del pont nou sobre el riu Tordera

blanes / malgrat de mar
ROSA GARCIA
DIRECTORA DE LA FUNDACIÓ REZERO

“Hi ha una relació directa entre aquesta crisi i el canvi climàtic”

PEP COMPANYS
ALCALDE DE SANTA PAU

“El turisme té molt de pes al poble”

Santa Pau

A Ripoll, reactiven les zones taronges i blaves d’aparcament

Ripoll