Administracions

Èxit de la finestreta única de l'Ajuntament de Calonge

Des que va entrar en funcionament, l'1 de març passat, ha racionalitzat l'atenció al públic atenent fins ara unes 2.990 persones

L'Oficina d'Atenció Ciutadana ocupa un espai de 120 m²

L'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament de Calonge ha atès presencialment durant els primers dos mesos de funcionament un total de 2.893 persones. La nova oficina, situada als baixos de l'ajuntament, va entrar en servei el dia 1 de març amb l'objectiu de crear un espai de finestreta única on la ciutadania pot fer la major part de les gestions amb l'administració local. Les dades dels dos primers mesos, segons l'alcalde, Jordi Soler, també assenyalen un increment progressiu del nombre de persones ateses, de manera que durant el mes de març es van atendre 1.291 peticions de manera presencial, i durant l'abril s'ha arribat fins a 1.602. Aquestes dades recullen únicament l'atenció presencial i no inclouen la gestió telefònica o per correu electrònic.

Per tràmits, la major part han estat relacionats amb la gestió de tributs (43%), seguits del registre de documents (25%) i del padró d'habitants (23%). Si les dades es comparen per mesos, trobem que durant el març la gestió de tributs representava un 35% dels tràmits, un percentatge que s'eleva fins al 49% durant el mes d'abril. Aquesta dada es pot atribuir a diversos fets: durant el mes d'abril és quan l'Ajuntament envia la comunicació informativa a la ciutadania amb les dades fiscals, els rebuts i els terminis de pagament de cada impost, així com també durant aquest mes es pot fer la liquidació de tributs en fase voluntària. Finalment, l'Ajuntament ofereix la possibilitat de fraccionar el rebut de l'IBI en tres quotes, la primera de les quals es liquida durant el mes d'abril.

Pel que fa als empadronaments, durant el març van suposar un 25% de les gestions, i durant l'abril, un 29%, mentre que el mes de març el registre de documents va significar un 29% de les gestions i a l'abril, un 22%.

Més espai

La nova OAC disposa d'un espai de 120 metres quadrats. S'hi ofereix una atenció integral que ha permès millorar la gestió i la rapidesa en atendre les peticions dels veïns del municipi. El principal objectiu de la nova OAC era millorar les dependències destinades a l'atenció ciutadana, ampliant aquest espai i modernitzant-lo. En aquest sentit, la reforma de l'edifici també ha significat una millora organitzativa i de gestió, ja que des de l'OAC es poden resoldre la major part de les peticions. El juny del 2015 es va iniciar la reforma d'una bona part de la planta baixa de la seu del consistori. Abans d'aquesta reforma, l'espai destinat a atenció ciutadana ocupava tot just 30 metres quadrats, on s'oferia el servei de registre d'entrada i de punt d'informació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona