Medi ambient

El transport terrestre vol ser més sostenible però reclama més implicació

En una taula rodona sobre la descarbonització del transport per carretera, representants de les patronals van reclamar “corresponsabilitat” a l’Estat

Una quinzena d’actes on el transport terrestre de mitjana i llarga distància era el protagonista es van succeir a l’Escola Politècnica de la Universitat de Girona (UdG) al llarg d’ahir. La jornada tenia com a objectiu debatre els objectius del sector en el període comprès entre els anys 2030 i 2050.

Olga Alcaraz, directora del grup de governament del canvi climàtic de la Universitat Politècnica de Catalunya, va ser una de les primeres ponents. Va valorar la jornada com a “molt important” pel repte que suposa. “Es demana que l’any 2050 les emissions siguin neutres i, en l’actualitat, el sector del transport és responsable del 25% de les emissions”, va explicar, tot admetent que el sector té “un gran repte al davant”. Per la seva banda, Pere Mutjé, director de la càtedra de processos industrials sostenibles de la Universitat de Girona, valorava de manera positiva la jornada. “Entre professionals del sector i estudiants, que és el més important, hi ha hagut un bon seguiment”, va declarar.

Un dels actes destacats de la jornada va ser la taula rodona sobre la descarbonització dels transports terrestres de mitjana i llarga distància. Els participants van ser Àlex Gilabert, president de l’Associació de Transportistes de Girona (Asetrans); Eduard Ayach, vicepresident d’Asetrans Girona; Víctor Martos, membre del Ministeri de Transició Ecològica; Rocío Baguena, del Ministeri de Foment; Ramón Moraleda, representant d’Adif, i Carmelo González, president de Conetrans. Gilabert va demanar “corresponsabilitat” a tots els implicats per fer el canvi. En la mateixa direcció apuntava González, que va reclamar que els transportistes “haurien de ser escoltats” cada cop que es pren una decisió, alhora que recordava que els transportistes estan compromesos amb la lluita contra el canvi climàtic “com qualsevol altre ciutadà”. Baguena, per la seva banda, va admetre la necessitat de “potenciar les energies alternatives i els transports més sostenibles”. Moraleda, per últim, va recalcar que “s’està treballant per implementar un tercer carril” a la xarxa ferroviària que en milloraria l’eficiència.

LA DATA

1.1.2050
és el límit que posa la Unió Europea
perquè els estats membres tinguin una emissió neutra.

LA FRASE

En un moment en què tot es fa a través de la iniciativa privada, s’ha d’incentivar més que no pas prohibir
Àlex Gilabert
President d’asetrans


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona