Medi ambient

El Port diu que l’Ajuntament de Barcelona “manipula” les dades d’emissions de CO2

La infraestructura assegura que genera 315.000 tones de CO2, lluny dels 5,3 milions que l’imputa el consistori

El Port ha acusat l’Ajuntament de Barcelona de “manipulació” per les dades sobre les emissions de CO2 i li ha demanat que rectifiqui. En un comunicat, ha assegurat que les emissions directes i indirectes de CO2 de l’activitat portuària representen unes 315.000 tones anuals, xifra que queda “molt lluny” de les més de 5,3 milions que el consistori l’ha imputat.

El Port ha assegurat aquest dimecres que el càlcul l’ha fet “seguint les metodologies acceptades pels experts en l’àmbit internacional”. Segons aquests “primers càlculs”, de les 315.000 tones anuals de CO2, 215.000 provenen dels vaixells, 80.000 del consum elèctric de les instal·lacions del recinte portuari i les 20.000 restants de les emissions de vehicles, tant lleugers com pesants, maquinària i indústria. Segons el Port, “emet 10 vegades menys CO2 que la ciutat de Barcelona que, segons dades de l’Ajuntament, emet anualment 3.413.260 milions de tones de CO2”.

La infraestructura ha rebatut els càlculs del consistori perquè sumen tots els viatges que fan en les seves rutes marítimes internacionals els vaixells de contenidors, ferris i creuers que han operat en un any alguna vegada al port. Així, ha rebutjat que s’atribueixi al recinte portuari de la capital “les emissions de CO2 que un vaixell portacontenidors emet, posem per cas, quan travessa el Canal de Suez o quan escala als ports de l’Extrem Orient”. Ha defensat que el Port computa les emissions generades per un vaixell “mentre és a Barcelona” però ha reivindicat que “cap mètode de càlcul rigorós pot atribuir a un sol port les emissions de tota la ruta que fan els vaixells que hi escalen”.

El Port ha assegurat que té “un compromís ferm amb la sostenibilitat, tant mediambiental com econòmica i social” que els ha portat a impulsar “nombrosos projectes per descarbonitzar l’activitat i reduir a mínims les emissions perjudicials per a la salut dels ciutadans”.

Per últim, ha assegurat que ja treballada “des de fa temps en totes les demandes que l’Ajuntament de Barcelona va fer ahir” en relació a més sostenibilitat amb l’electrificació de molls, la generació d’energia renovable fotovoltaica i eòlica o la incorporació de plans de reducció d’emissions als plans de futur del Port, entre d’altres. Així, ha assegurat que està en disposició d’assolir el 2030 la reducció de com a mínim el 50% d’emissions de gasos efecte hivernacle directes i indirectes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona