Medi ambient

Centenars de manifestants reclamen al centre de Barcelona més espai per a ciclistes i vianants i menys cotxes

‘Recuperem la ciutat’ vol que el confinament serveixi per impulsar el transport públic i la mobilitat no contaminant

Centenars de persones, la majoria amb bicicleta, s’han manifestat aquest dijous al vespre al centre de Barcelona per reclamar una reducció dràstica dels vehicles privats i més espai per als vianants i els ciclistes.

La plataforma ‘Recuperem la ciutat’ vol que les administracions aprofitin l’experiència del confinament i la desescalada per accelerar la promoció del transport públic i el no contaminant, a més de l’espai per als caminants. Asseguren que la ciutat seria més amable i que la reducció de la contaminació milloraria la salut dels ciutadans. Els manifestants han anat pel carrer Aragó entre Passeig de Gràcia i Balmes.

Diverses entitats van llançar el passat 13 de maig la campanya ‘Confinem els cotxes. Recuperem la ciutat’, per reclamar un desconfinament amb una reducció dràstica de l’ús del vehicle privat.

Davant la manca de resposta de les administracions a les seves demandes han convocat aquest dijous a una mobilització conjunta a algunes de les principals ciutats de Catalunya com Barcelona, Girona, Lleida, Sabadell, Santa Coloma de Gramenet, Vilanova i la Geltrú, Sant Cugat del Vallès, Premià de Mar, Mataró i Badalona.

Olga Margalef, de la Plataforma per la Qualitat de l’Aire, ha explicat a l’ACN que els motius per reduir els cotxes i les motos a les ciutats és per la contaminació de l’aire, que alhora causa malalties i morts prematures a les ciutats, i per l’acaparament d’espai d’aquests vehicles. Per això, creu que les ciutats han de ser una concentració de persones, no pas de cotxes. Segons ella, Barcelona hauria de reduir a la meitat els vehicles, potenciar el transport públic, posar un peatge per accedir a la ciutat i donar més espai a vianants i bicicletes, com han fet altres ciutats. De fet, considera que tècnicament és possible, però falta voluntat política. Per això, considera que la reducció dràstica de la contaminació gràcies al confinament demostra que és possible, i espera que això faci accelerar els plans de les autoritats.

Els manifestants s’han concentrat a les vuit del vespre al carrer Aragó amb Passeig de Gràcia i han caminat per Aragó, amb bicicleta o sense, fins al carrer Balmes. Allà han fet mitja volta i han tornat al Passeig de Gràcia, on s’hi han estat fins a les 10 de la nit aproximadament. Durant la mobilització s’han llegit cartells i pancartes contra la contaminació provocada pels cotxes i els perjudicis per la salut que provoca.

La campanya, que en tan sols un mes ja compta amb el suport de més de 600 entitats i 7.600 persones, ha fet una convocatòria per passejar i anar en bici amb amics, família i infants en recorreguts tallats al trànsit a les diverses ciutats. S’han fet activitats per reivindicar la mobilitat activa, el transport públic i ciutats lliures de fums.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Junts s’incorpora a l’equip de govern de Cadaqués amb Fem

cadaqués
Més façana per a la plaça Mercat d’Olot
Olot

Més façana per a la plaça Mercat d’Olot

Asfalten una part del camí de terra que va des del nucli de Mont-ras fins a Fitor

mont-ras / forallac

Llum verd al nou pla urbanístic d’Aiguaviva

AIGUAVIVA

L’afectació del peatge de la C-32, a estudi

Mataró

Manifest d’oposició a l’aeròdrom de l’Escala

L’ESCALA
Taula de treball per parlar de la línia de 400 kV

Taula de treball per parlar de la línia de 400 kV

RIUDARENES

Sacsejada perquè el vial Sant Jordi d’Olot torni a ser carrer

Olot

Al ple de Maià, també li tomben la moció antimonàrquica

Maià de Montcal