Medi ambient

Tiana aprova un pla pioner per prevenir la generació de residus

Es marca el repte de reduir el volum de deixalles produïdes un 10% fins a l'any 2012 i situar-lo com a màxim en 1,48 kilograms per habitant i dia

El municipi és capdavanter en polítiques de reciclatge i medi ambient

Tiana és, des de fa temps, cap­da­van­tera en la gestió dels resi­dus. Aquest muni­cipi del Bar­ce­lonès Nord va ser pio­ner en la reco­llida selec­tiva porta a porta i ara, quan es com­pleix el desè ani­ver­sari d'aquesta fita, vol fer un pas enda­vant en la pro­tecció del medi ambi­ent, i con­ver­tir-se en el pri­mer muni­cipi de Cata­lu­nya que aprova un pla local de pre­venció de resi­dus 2011-2018. La ini­ci­a­tiva, que neix sota el parai­gua de l'Agència de Resi­dus de Cata­lu­nya, es marca el repte “ambiciós” de reduir un 10% el volum de resi­dus gene­rats a Tiana per habi­tant i dia el 2012 en funció de les dades del 2006. Des del govern s'admet que, mal­grat els bons resul­tats de la reco­llida selec­tiva –s'ha pas­sat del 4,75% de reci­clatge el 1998 al 89,19% el 2009–, l'objec­tiu és evi­tar o pre­ve­nir la gene­ració de resi­dus, que igual que a la resta de muni­ci­pis de l'entorn, segueix una tendència “alcista”. “El repte clar que tenim al enda­vant és un canvi de model econòmic i de pràcti­ques soci­als, un procés que Tiana ha pri­o­rit­zat en aquest man­dat”, va afir­mar l'alcalde, Emili Muñoz (Gent pel Progrés) ahir, durant la pre­sen­tació del pla. Muñoz, que va mos­trar-se “enor­gu­llit” de gover­nar un muni­cipi pio­ner en la matèria, va adme­tre que la reducció de resi­dus és una tasca “tan o més dura i llarga que la de fer reco­llida selec­tiva”, i va dir que es necessària “molta sen­si­bi­lit­zació”. Per la seva banda, la direc­tora de l'Agència de Resi­dus de Cata­lu­nya, Geno­veva Català, va apro­fi­tar l'acte d'ahir per des­ta­car l'exem­ple que des de fa any dóna Tiana en polítiques de gestió de resi­dus. “Teniu un índex pràcti­ca­ment insu­pe­ra­ble”, va dir Català, que va recor­dar que el de Tiana és el pri­mer dels “946 plans més que s'han de desen­vo­lu­par a Cata­lu­nya”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.