Medi ambient

La contra

Córrer sense fums

Arriben a Cerdanyola tres vehicles elèctrics de la cursa sense emissions Zero Race, que acabarà dijous a Ginebra, després de recórrer 30.000 quilòmetres en 80 dies arreu del món

Els promotors del vehicle elèctric es mostren convençuts de les potencialitats d'aquest mitjà de transport per moure's per les ciutats en un futur que esperen que no sigui gaire llunyà. I per mostrar-ne les virtuts, res millor que fer-ho de manera vistosa i donant la volta al món. El promotor de la Zero Race, el suís Louis Palmer, ja va ser un pioner entre el juliol del 2007 i el desembre del 2008, quan tot sol va donar la volta al món amb el seu vehicle elèctric –el Solartaxi–. El següent repte ha estat la cursa Zero Race –www.zero-race.com–, també arreu del món, amb vehicles elèctrics no contaminants. Tal com explicava ahir Palmer a les instal·lacions del centre tecnològic Ascamm de Cerdanyola, l'objectiu és evidenciar que “el cotxe elèctric és viable i una solució per al futur per poder deixar de ser dependents del petroli”. La Zero Race va començar el 16 d'agost de l'any passat a Ginebra amb quatre vehicles de quatre equips participants: l'Orlikon Solar Racing Team (Suïssa), el Power Plaza Team (Corea del Sud), el Team Trev (Austràlia) i el Vectrix Team (Alemanya). Tots menys un –l'equip sud-coreà, al qual se li va espatllar la bateria del cotxe a Berlín– mostraven ahir la seva satisfacció de ser només a quatre passes d'assolir l'èxit d'acabar la cursa dijous, també a Ginebra. En total, hauran estat 80 dies de cursa –sense comptar el temps en què els vehicles s'han transportat per mar d'un continent a un altre–, amb gairebé 30.000 quilòmetres recorreguts sense cap incident tècnic. Els únics ensurts van ser la topada del vehicle suís amb un ciclista a la ciutat de Vancouver i la forta escorta policial que els va acompanyar al seu pas per Mèxic. Tot i l'esperit competitiu de la cursa, l'organització i els participants evidenciaven ahir la bona sintonia després de mig any de convivència diària.

Però el compromís de Palmer amb la mobilitat sostenible no s'acaba aquí. Al calendari ja hi té marcada la pròxima cita: la cursa sense emissions per Europa del 3 al 25 de setembre d'aquest any entre les ciutats d'Hamburg i Viena. “Espero que hi hagi un equip de Catalunya”, deia ahir Palmer.

L'aturada de la Zero Race a Cerdanyola estava del tot justificada, ja que Ascamm té un compromís explícit amb els vehicles elèctrics. Ascamm i les empreses Tradisa, Simon i Grupo AIA impulsen des del novembre de l'any passat el projecte Parkinetics, un laboratori que avalua el rendiment real del vehicle elèctric alhora que busca línies de negoci vinculades a aquesta mobilitat. El responsable tècnic de Parkinetics, Rafael Rubio, explicava ahir que, abans d'aquest estiu, mitja dotzena de bicicletes elèctriques i sis motos elèctriques començaran la fase de proves dels nous equips de mesurament en desplaçaments entre Cerdanyola i Sant Cugat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona