Medi ambient

Polèmica per la creació d'un miniaeròdrom al cor dels Aspres

L'impulsor del projecte diu que té l'avís favorable de la Prefectura i argumenta que l'estructura tindrà una utilitat per a la defensa i la prevenció d'incendis, mentre que el municipi de Llauró, on es faria l'aeròdrom, s'hi oposa

Els ajuntaments de Llauró i Torderes han posat a disposició del públic una petició amb recollida de signatures per oposar-se al projecte de construcció d'un petit aeròdrom al territori municipal de Llauró. Les obres de realització d'aquesta estructura privada (de tipus altisurface) ja han començat, i segons el propietari dels terrenys, Michel Gispert, podrien ser acabades en alguns mesos. La pista de terra, d'una llargada d'uns tres-cents metres per una amplada d'entre cinquanta i vuitanta metres, permetria l'aterratge i l'enlairament de petits aparells de turisme.

Roger Tourné, alcalde de Llauró, explica que el seu municipi ja es va pronunciar en contra d'aquest projecte el 2009. Ara torna a ser d'actualitat perquè és privat, i perquè si obté les autoritzacions de la Prefectura i els serveis de l'Estat, es podria fer malgrat l'oposició de l'Ajuntament. “Si la Prefectura ho autoritza, nosaltres no hi podrem fer res; però aquest aeroport és totalment en contradicció amb les restriccions que ens imposen en nom de la prevenció contra els incendis. És un projecte privat, pel plaer de quatre persones, i representa un perill per als Aspres”, diu el batlle. Al municipi veí, Torderes, la batllessa, Maya Lesné, i el seu consell municipal, també han adoptat una deliberació contra el projecte d'aeròdrom. Al bloc municipal de Torderes, hi ha una crida als veïns perquè signin la petició. Els oposants destaquen que el projecte és contrari al desenvolupament d'un turisme verd, i que els lleures motoritzats amb el soroll i les molèsties que provocaran, generaran conflictes d'interessos. Els dos alcaldes consideren també injust que la Prefectura autoritzi aquest projecte i alhora prohibeixi qualsevol edificació als habitants de la zona, en nom del perill d'incendis.

Michel Gispert, el propietari dels terrenys i impulsor del projecte, considera que les crítiques són injustificades: “S'oposen al projecte per motius personals i perquè no s'han informat”. Segons Michel Gispert, la pista és la millor manera de tenir net un tallafoc, i a més garantirà la presència d'una reserva d'aigua, que serà la més gran que hi haurà als Aspres. “Aquesta estructura tindrà una gran utilitat i cap inconvenient: com a màxim vindrà un avió per setmana i es tracta d'avions que tenen silenciadors, per no espantar la fauna”, insisteix Michel Gispert.

Per poder utilitzar aquest tipus de petits aeroports de muntanya, els pilots han de tenir una homologació específica, només n'hi ha quatre a la Catalunya del Nord. “Els conec, són amics que me vindran a saludar”, diu l'impulsor del projecte. Michel Gispert afirma que ha presentat el seu projecte als serveis de l'aviació civil i de prevenció d'incendis i que ningú s'oposa a l'aeròdrom. Ara només espera una atestació de non-refus per part de la Prefectura per acabar les obres, i amb uns mesos l'aeròdrom podria funcionar.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona