Terrassa dobla la xarxa de carrils bici

Es posa en marxa un carril segregat de sis quilòmetres a les avingudes, que enllaça el nord amb els polígons del sud

Ter­rassa tenia fins ara uns cinc quilòmetres de car­ril bici segre­gat, bé a la calçada o bé a la vorera. El pri­mer es va fer l'any 1994. Eren 1.600 metres al pas­seig 22 de Juliol. No va ser fins a vuit anys després, el 2002, que es van cons­truir 106 metres més a l'avin­guda Jac­quard.

A par­tir del 2004, gai­rebé cada any és va crear un car­ril nou, com els 310 metres al car­rer Sant Nebridi i Miquel Vives i els 250 metres a la car­re­tera de Mont­cada. Fins al 2007, se'n van fer al car­rer de l'Esta­tut, 420 metres; un altre al pas­seig 22 de Juliol, de 1.100 metres; al pas­seig del Camp del Roure, 300 metres, i a les Glòries Cata­la­nes, 300 metres.

El març d'aquest any, l'UTE Cop­cisa-Inno­via va començar les obres del nou car­ril de sis quilòmetres. La via és segre­gada, és al cen­tre de la calçada i ocupa la part esquerra de la cir­cu­lació. Així es vol evi­tar que els ciclis­tes siguin enves­tits pels vehi­cles quan giren en les inter­sec­ci­ons. Navarro és par­ti­dari d'aquest tipus de car­ril al cen­tre en les «vies que ho per­me­tin». També s'han ins­tal·lat semàfors per a bici­cle­tes per faci­li­tar els girs dels usu­a­ris a l'esquerra.

Mal­grat que es va inau­gu­rar ahir, encara queda fer el nou car­ril bici a la plaça de l'Aigua, el tram sud de l'avin­guda de Bar­ce­lona i el tram nord d el'avin­guda de les Glòries Cata­la­nes. Aquests tres punts s'inclo­uen en pro­jec­tes de reur­ba­nit­zació.

Amb el car­ril bici s'ha habi­li­tat un pas de via­nants amb semàfor a l'avin­guda Abat Mar­cet, davant del Club Natació Ter­rassa; a la cruïlla de l'avin­guda Jaume I i el car­rer Prat de la Riba i als polígons del sud, on s'ha raci­o­na­lit­zat el trànsit. El pro­jecte també inclou un car­ril bici bidi­rec­ci­o­nal d'un quilòmetre al barri de les Are­nes, als car­rers Sierra Nevada, Joan XIII i Mont Per­dut. Ara que­den pen­dents tres quilòmetres més que s'estan exe­cu­tant i que depe­nen d'una sub­venció de l'Estat.

Aquest nou car­ril con­nec­tarà l'avin­guda Abat Mar­cet amb els nous jut­jats. Un altre pro­jecte que també està en marxa és el car­ril de con­nexió amb Mata­de­pera. Segons explica la regi­dora de Mobi­li­tat, Lluïsa Mel­ga­res, el pro­jecte ja està fet i fa dues set­ma­nes en van par­lar a la Dipu­tació i amb l'Ajun­ta­ment de Mata­de­pera. «És un pro­blema de pres­su­post», va subrat­llar.

Trenta quilòmetres d'itineraris

A banda dels onze quilòmetres de carrils segregats, a Terrassa hi ha 19 quilòmetres de carrils de cohabitació. Es tracta de carrers en què els usuaris de la bicicleta poden circular al mateix temps que els vianants i els vehicles. D'aquesta manera, la xarxa d'itineraris que hi ha a la ciutat per als ciclistes suma uns 30 quilòmetres. L'Ajuntament ha editat una guia elaborada per Bicicleta Club Catalunya (BCC), que inclou un plànol de la ciutat en què figuren tant els carrils bici com els itineraris urbans recomanats, els itineraris de lleure i camins històrics i els punts de recollida de bicicletes del servei Ambicia't. Aquesta publicació també conté informació sobre l'ús de la bicicleta, consells de seguretat i el servei Ambicia't. La guia s'ha repartit als domicilis propers a l'itinerari del nou carril bici durant la primera setmana de juny. També s'ha editat un cartell que s'ha distribuït en comerços i escoles.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.