Infraestructures i serveis

transports

El triple de temps per anar de Lloret a Blanes a l'estiu en bus

Responsables de l'empresa lloretenca Transport Pujol consideren imprescindible que s'allargui la C-32 fins al municipi

Diuen que els embussos a la GI-682 els fan incomplir normatives europees

Els auto­bu­sos d'una empresa de Llo­ret de Mar tri­guen el tri­ple de temps per arri­bar fins a Bla­nes en tem­po­rada alta res­pecte a la resta de l'any. Així ho asse­gu­ren res­pon­sa­bles de la com­pa­nyia Trans­port Pujol, que con­si­de­ren impres­cin­di­ble que l'auto­pista C-32 arribi fins a Llo­ret. Ara acaba al límit entre Tor­dera i Bla­nes.

La GI-682 és la car­re­tera que uneix Llo­ret i Bla­nes, muni­ci­pis sepa­rats per 6,5 km. Segons dades de Trans­port Pujol, els embus­sos de trànsit des del juny i fins a mit­jan setem­bre pro­vo­quen que el tra­jecte entre les dues viles, pel cap baix, es dobli. Entre Llo­ret i Bla­nes, a l'hivern es triga 15 minuts –entre 40 i 45 en tem­po­rada alta–; entre Llo­ret i l'estació de tren de Bla­nes se'n tri­guen 20 en tem­po­rada baixa –entre 45 i 50 en tem­po­rada alta–, i entre Llo­ret i Tossa es passa d'entre 20 i 25 minuts a l'hivern a un període d'entre 40 i 45 a l'estiu.

Els diri­gents de l'empresa recor­den que, venint del Maresme i anant cap a Bla­nes, el final de la C-32 es con­ver­teix en un punt on hi ha una gran acu­mu­lació de vehi­cles de juny a setem­bre. De vega­des, expli­quen que es triga més de 30 minuts a entrar a la GI-800, la car­re­tera de Tor­dera a Bla­nes.

Trans­port Pujol té una flota de més de 160 vehi­cles. Els seus res­pon­sa­bles qüesti­o­nen els argu­ments de pre­ser­vació del medi ambi­ent dels opo­si­tors. Afir­men que en molts punts del barri de Fenals ara hi ha pisos, hotels i apar­ta­ments on abans hi havia arbres. Fa sis dècades Llo­ret tenia uns 4.000 habi­tants i ara en té gai­rebé 38.000.

La Gene­ra­li­tat va apro­var el pro­jecte al juliol, però la pla­ta­forma Atu­rem la C-32 ha dema­nat al TSJC la sus­pensió de les obres. L'obra, d'un total de 7,6 quilòmetres, enllaçaria el final de la C-32 a Tor­dera amb la C-63, a Llo­ret.

El des­cans del xofer

Les reten­ci­ons de trànsit allar­guen les jor­na­des dels con­duc­tors. La com­pa­nyia exposa que un xofer té 24 hores de des­cans una set­mana i un màxim de 45 a la següent. A l'estiu, les cues a la GI-682 els fan incom­plir nor­ma­ti­ves euro­pees –el límit diari de jor­nada és de vuit hores.

Entre Llo­ret i Bla­nes, la com­pa­nyia admet difi­cul­tats perquè els hora­ris de con­ducció i per­manència en l'auto­car es com­plei­xin ate­nent el marc euro­peu. Més d'un cop, s'han tro­bat que han hagut de pagar san­ci­ons d'entre 1.500 i 3.000 euros.

Els embus­sos a la Selva marítima (fins a arri­bar a Tossa) pro­vo­quen pèrdues econòmiques a l'empresa, que sol tras­lla­dar molts turis­tes a hotels del Maresme. Res­pec­tant el nom­bre d'hores i de quilòmetres dels con­duc­tors, Pujol quan­ti­fica en 465.000 euros el greuge que la “dis­funció [la falta d'auto­pista]” els pro­voca. La xifra està cal­cu­lada en sous de per­so­nal dupli­cat de juny a setem­bre (175.000 euros), el cost dels auto­cars que s'han d'aug­men­tar (175.000 euros) i el cost del gasoil i el man­te­ni­ment de l'ope­ra­tiva (115.000 euros).

Trans­port Pujol, fun­dada el 1945, dóna feina a 250 per­so­nes durant la tem­po­rada d'estiu. Al seu web, es pot lle­gir que és “la major empresa de trans­port de pas­sat­gers per car­re­tera a Girona”. La com­pa­nyia va fac­tu­rar 14 mili­ons en trans­port el 2015 i té una ter­mi­nal pròpia des del 1992 al sec­tor de Papalús.

LES XIFRES

10
rotondes
hi ha entre Lloret i Blanes per la GI-682. Això vol dir que n'hi ha una cada 650 metres, segons l'empresa.
40
minuts
com a mínim dura el trajecte Lloret-Blanes de juny a setembre, segons Transport Pujol. La resta de l'any, 15.
465.000
euros ha de pagar de més l'empresa lloretenca pels embussos (sou del personal i gasoil, entre d'altres).


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia