Infraestructures i serveis

ferrocarrils

reivindicació

L'Alt Empordà vol millores als serveis dels trens

Llançà i Camallera reclamen a Adif obres a les estacions i millores a les línies

Les mancances dels serveis ferroviaris a la comarca de l'Alt Empordà tornen a mobilitzar els ajuntaments i dos municipis, Llançà i Camallera, han interpel·lat aquesta setmana Adif per reclamar obres a les seves estacions. En el cas de Llançà, la interpel·lació l'ha feta el ple, que va aprovar per unanimitat aquest dilluns passat una moció presentada per ERC: el text exigeix a Adif i al Ministeri de Foment que s'executi la inversió necessària per tirar endavant un “pla urgent” de millora i manteniment de les línies ferroviàries R11, RG1 i R3 per millorar la freqüència de pas, el servei, la seguretat i la reducció del temps emprat en els trajectes. La moció també insta el govern de l'Estat a fer inversions en el conjunt de les instal·lacions de la demarcació de Girona, i en concret a la de Llançà, perquè totes les estacions disposin d'un accés adequat als trens per a les persones amb mobilitat reduïda i tinguin els serveis que avui encara falten a molts llocs (passos segurs de les vies, lavabos, informació adequada i prou dotació de personal).

Camallera, al Senat

En el cas de Camallera, la intervenció s'ha fet al Senat on el senador gironí Joan Bagué ha presentat una pregunta escrita al govern de l'Estat per demanar quin era el calendari previst per executar el projecte d'ampliació de l'andana i millores als accessos per als vianants a l'estació del poble. Amb aquesta pregunta, Bagué incidia en una llarga reivindicació del municipi de Saus-Camallera-Llampaies, que defensa la necessitat de convertir l'estació de Camallera en un punt de referència per a les rodalies d'aquest sector de l'Alt Empordà (des de l'Escala i fins la part més interior i a l'oest de la comarca). Esteve Gironès, alcalde del municipi, explica que perquè això es concreti caldrien més freqüències de trens i que la Generalitat ja ha donat el seu vistiplau per fer-ho. Abans d'ampliar freqüències, però, hi ha una condició tècnica imprescindible i que depèn d'Adif i del govern de l'Estat: les andanes de l'estació de Camallera, que avui fan 160 metres, s'han d'allargar fins a 200 metres. Segons Gironès, el projecte existeix però no es concreta, i la intervenció del senador va en el sentit d'agilitzar la posada a licitació d'aquestes obres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona