Infraestructures i serveis

El Ripollès completarà el 2020 la via ciclista del Ter

El Departament de Territori i Sostenibilitat inverteix 2,3 milions en el tram entre Sant Joan de les Abadesses i Sant Pau de Segúries

Dona continuïtat a la Ruta del Ferro i del Carbó

Gombrèn i Setcases estaran units per una via ciclista, és a dir que una infraestructura d’aquestes característiques travessarà transversalment la comarca del Ripollès, cosa que reforçarà, i molt, l’aposta turística dels últims anys. És un dels trams de la via ciclista del Ter, que el Departament de Territori i Sostenibilitat està desenvolupant per donar continuïtat a l’actual Ruta del Ferro i del Carbó (Ripoll – Sant Joan de les Abadesses – Ogassa) fins a Setcases.

La via ciclista entre Sant Joan de les Abadesses i Sant Pau de Segúries tindrà una longitud de 7,3 quilòmetres i comportarà una inversió total d’uns 2,3 milions d’euros. Es divideix en dos trams. El primer uneix el nucli de Sant Joan de les Abadesses i el camí del pont del Reixac pel marge esquerre del Ter i paral·lel a la carretera C-26. Té una longitud de 2,3 quilòmetres i una amplada de tres metres, i inclou quatre passarel·les. El tram que passa per l’interior de la Colònia Llaudet es desenvoluparà en el marc del projecte d’urbanització d’aquest sector.

Els treballs, amb un pressupost d’1,1 milions d’euros, començaran aquest mes i duraran sis mesos.

El segon tram va des del camí del pont del Reixac fins a Sant Pau de Segúries, amb prop de 5 quilòmetres de llargada. Entre el punt de partida i el camí del pont de Perella transcorre per camins que ja existeixen al marge dret del riu Ter.

A la resta del tram, la via passa pel marge esquerre del Ter i serà de nova construcció, amb quatre passeres per salvar el riu i els recs de Can Barrera i Quatrecases. Es preveu licitar les obres a inicis de tardor, amb un cost d’1,2 milions d’euros, i ha d’entrar servei el 2018.

Paral·lelament, el Departament de Territori i Sostenibilitat té en execució les obres del tram comprès entre Camprodon i Llanars, amb una longitud d’1,7 quilòmetres i una inversió de 300.000 euros. L’entrada en servei d’aquest tram de la via ciclista del Ter està prevista per aquest estiu.

El 2018, un cop entri en servei el tram fins a Sant Pau de Segúries, s’impulsarà la continuïtat de la via entre aquest municipi i Camprodon per enllaçar amb el tram que ja estarà en servei des de Camprodon fins a Llanars. A partir del 2019 s’impulsarà la continuïtat des de Llanars fins a Vilallonga del Ter i, el 2020, fins a Setcases. En conjunt la via ciclista del Ter tindrà una longitud total de 26 quilòmetres.

LES XIFRES

26
quilòmetres
serà la longitud total del traçat de la via ciclista del Ter, un cop s’hagi completat.

LA DATA

2020
és l’any en què
el Departament de Territori ha previst que s’acabarà la via fins a Setcases.
2,3
milions d’euros
és el cost del tram de la via ciclista entre Sant Joan de les Abadesses i Sant Pau de Segúries.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona