El primer tram de la variant de Figueres del tren ja està fet

Va del Pont del Príncep a l'N-260

El Ministeri de Foment ha completat el primer tram de la variant del tren convencional, encara que el que s'ha fet és menys d'una quarta part del total de la infraestructura, que només tindrà sentit quan estigui completada. Només en aquell moment podrà desaparèixer el traçat urbà i els passos a nivell del mig de Figueres. Aquesta és l'única raó que hauria de justificar la variant, encara que Foment en va trobar una altra, que és escurçar els terminis perquè hi pugui passar el TAV i reduir les compensacions que ha de pagar a TP Ferro, que finalment són 128 milions i una concessió de 53 anys. Aquestes xifres serien encara més altes si el 2010 no hi pogués circular el TAV pel túnel del Pertús. Tot i que la línia de tren no funcionarà de manera normalitzada fins al 2012, està previst que l'any vinent hi passin part dels trens de mercaderies a través del tercer rail que s'està fent a la via convencional entre Girona i el Pont del Príncep. I per això s'ha fet aquest tram de la variant que ara s'ha acabat, encara que incomplet, ja que ni arriba al lloc on es fa l'estació, situada a menys de dos quilòmetres, i només té un única via, que serà utilitzada per als dos sentits de circulació. Al costat, però, s'hi ha habilitat un espai per col·locar-hi la segona via, encara que això formarà part d'un altre projecte. També al costat de la via convencional, des de Palol de Sabaldòria fins a l'N-260, Adif està fent el traçat del TAV. En aquest tram, les tres vies van paral·leles i allà on acaba la convencional s'instal·larà el canviador perquè el TAV que circuli per aquesta via pugui passar a la seva i continuar fins al Pertús.

4,5 quilòmetres

El tram de la variant que ja s'ha acabat té 4,5 quilòmetres de longitud. L'origen se situa a tocar de l'estació de Vilamalla. A partir d'aquest punt, el traçat gira cap a l'oest i creua la riera d'Àlguema i el riu Manol a través d'un viaducte de 672 metres que passa pel costat de les instal·lacions del Club Tennis Figueres i d'una casa particular a la zona del Pont del Príncep, a Santa Llogaia. Un cop deixa enrere els dos cursos fluvials, torna a girar cap al nord i s'acosta al traçat de la via de l'alta velocitat al sector de Palol de Sabaldòria, ja al terme de Vilafant. Des d'aquest punt es dirigeix cap a l'N-260, passa pel costat de la piscina municipal i acaba abans de travessar la carretera.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona