Infraestructures i serveis

Municipal

Barcelona ja té 172 km de vies ciclistes i 61 més de projectats

El nou carril bici de la Gran Via entre Espanya i Universitat estarà a punt per Nadal

L’Ajuntament de Barcelona té en execució 20 quilòmetres de carrils bici o similars, amb els quals ja són 172 els km d’infraestructura ciclista de què disposa la ciutat. El consistori també té projectats 61 km més, que preveu tenir enllestits abans del 2018. Amb aquests, serien 233 els quilòmetres d’infraestructura ciclista, i es completaria el denominat pla bàsic constructiu 1, la primera de les dues fases en què el consistori va dividir el projecte per duplicar en un mandat el nombre de vials per a ciclistes a la ciutat. L’objectiu era arribar als 300 km abans de les municipals del 2019. Que s’acompleixi o no dependrà del pla bàsic constructiu 2, que ara està en fase d’elaboració, expliquen fonts municipals.

No tot, però, són vies exclusives per a bicicletes. El govern municipal d’Ada Colau treballa amb dues premisses: baixar els carrils bici de les voreres i aplicar fórmules a mida en funció de les característiques de cada tram. Així, dels 36 km que ja s’han implementat d’infraestructura ciclista des de començament de mandat, 11 corresponen a carrils amb molt poc trànsit en què conviuen vehicles a motor i bicicletes, senyalitzats perquè a tothom li quedi clar que les segones tenen preferència.

Entre els treballs en execució, hi ha els destinats al carril bici de la Gran Via entre la plaça Espanya i la de les Glòries, que es fan per fases. La primera consisteix a habilitar un carril bici a la calçada entre Espanya i plaça Universitat, que substitueixi el que ara va sobre la vorera. El pla és que estigui a punt abans de Nadal.

Una aposta no exempta de controvèrsies

L’aposta pels carrils bici en calçada només es pot desplegar a costa d’eliminar aparcaments o carrils de circulació per a vehicles de motor. I no sempre la solució és del gust de tothom. Com a exemple, el tram de l’avinguda Rio de Janeiro entre la Meridiana i el passeig Valldaura, que acumula protestes veïnals des que a l’estiu van arrencar les obres, perquè la intervenció ha comportat deixar un únic carril de circulació dels dos que hi havia en sentit Valldaura, fet que s’ha traduït en col·lapses de trànsit. L’Ajuntament diu que ha fet ajustos semafòrics que han millorat la situació, però segons els veïns crítics, els embussos persisteixen mentre el carril bici està infrautilitzat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona