La plataforma de la C-55 insisteix que cal el desdoblament
Assegura que creix el trànsit en aquesta via malgrat les bonificacions i es queixa dels “milions gastats en pedaços”
Les dades de capacitats a les carreteres catalanes el 2016, publicades aquesta setmana, demostren que el trànsit ha augmentat a la C-55, malgrat les bonificacions de l’autopista C-16 que van entrar en vigor el gener de l’any passat i que es van ampliar al principi d’aquest any. Així ho denuncia la plataforma No Més Morts a la C-55, que insisteix en la necessitat de desdoblar la via.
Per exemplificar la seva demanda, la plataforma compara la intensitat mitjana diària (IMD) de vehicles al quilòmetre 28,2 de la C-55 –a Manresa– els dos darrers anys: el 2015 van passar 36.335 vehicles diàriament per aquest tram, i l’any passat la xifra va augmentar a 38.693 vehicles. Fina Casals, portaveu de l’entitat, diu que el nombre de cotxes “ha augmentat en tots els trams”. Pel que fa a aquest any, la plataforma es refereix a la densitat de trànsit a la C-16 per reafirmar que “no sembla que les noves bonificacions siguin tant efectives com ens volen fer creure”. Segons les xifres, el setembre del 2016 van circular per l’autopista entre Manresa i Terrassa 16.486 vehicles diaris i aquest setembre hi han passat 17.770 vehicles, una “diferència mínima”.
La plataforma també lamenta “els milions gastats en pedaços que no han fet disminuir l’accidentalitat”, com les obres de millorament entre Collbató i Castellbell, adjudicades a l’octubre per 4,7 milions. A més, Casals assegura que molta gent ha de fer reclamacions cada mes a Autema (la concessionària) perquè les bonificacions “no s’apliquen bé”.