S'ampliarà la carretera de la Pera a Gualta

La direcció general de Carreteres de la Generalitat ha posat a informació pública l'estudi informatiu i l'estudi d'impacte ambiental del condicionament de les carreteres GI-642 i GI-643 entre els termes de la Pera i Fontanilles, al Baix Empordà. Els dos vials connecten la zona de Torroella de Montgrí amb la carretera de la Bisbal a Girona, passant per Serra de Daró i Parlavà. De la carretera GI-643 queda fora el tram de Gualta, entre el giratori de davant del pont del riu Ter, que dóna accés a Torroella, i el mas Veí, ja que aquest tram va amb el projecte de la variant de Torroella. Aquest projecte està en fase d'estudi de les propostes presentades.

El projecte, amb una inversió de 12 milions d'euros, comprèn una longitud de 8,4 quilòmetres i preveu l'eixamplament i la millora dels encreuaments de la carretera, per afavorir la seguretat i la fluïdesa del trànsit, segons diu la memòria.

El condicionament que ara s'impulsa consisteix, principalment, a eixamplar la calçada, dels 5,5 i 6 metres que té actualment fins als 10 metres previstos. Així, els dos carrils de circulació passaran a tenir 3,5 metres d'amplada i es formaran dos vorals d'1,5 metres d'amplada cadascun.

El projecte també inclou la remodelació de diversos encreuaments per millorar la seguretat viària i la canalització del trànsit, mitjançant la formació de tercers carrils centrals per als girs a l'esquerra. Concretament, s'actuarà als encreuaments de Rupià, Fonolleres, Sant Iscle i Foixà.

Així mateix, s'ha previst aixecar la rasant de la carretera en alguns punts, especialment en el tram més proper a Fontanilles, amb l'objectiu d'afavorir el drenatge de la carretera. Les principals estructures previstes corresponen a les obres de drenatge i als passos de fauna.

D'altra banda, Carreteres té previst durant aquest any dues actuacions de millora: la construcció d'una rotonda a Parlavà –on es creuen aquestes vies amb la C-252– i la millora del ferm de tota la GI-643 entre Gualta i Parlavà. Aquestes dues obres pugen a 1,1 milions d'euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona