Infraestructures i serveis

societat

El TAV Castelló-Madrid s’estrena amb menys de 300 passatgers

La nova línia del TAV entre Castelló i Madrid va entrar ahir en funcionament transportant menys de 300 passatgers. En el seu primer trajecte comercial, 84 viatgers van iniciar el trajecte a la capital de la Plana i uns 200 ho van fer a València. El nou tren d’alta velocitat, que connecta el tram pendent entre València i Castelló, va començar a operar davant de moltes crítiques –i després de ser inaugurat dilluns amb un retard de més de 20 minuts a causa d’una avaria– pels dubtes que genera pel que fa a l’estalvi de temps i de diners respecte a d’altres trens d’alta velocitat ja existents com ara l’Alvia o l’Euromed. I és que el recorregut del TAV entre Castelló i València és 11 minuts més lent que el de l’Alvia, i ho fa amb un preu el triple de car. El tram entre València i Madrid, en canvi, es completa en 37 minuts menys que els altres trens de llarga distància. Així, el recorregut sencer té una durada de dues hores i mitja, tot i que el Ministeri de Foment havia anunciat que es faria en dues hores i vint-i-cinc minuts. La causa de la velocitat inferior és que els trens no circulen per un carril específic per a l’alta velocitat, sinó que ho fan per un tercer fil d’ample internacional compartint via amb els trens de rodalies i mercaderies, de manera que el TAV no pot assolir velocitats màximes de 300 quilòmetres per hora. El nou servei del TAV va generar opinions dispars entre els primers viatgers que el van utilitzar: mentre que alguns van defensar la necessitat d’aquesta infraestructura –que ha tingut un cost de 174 milions d’euros per a Adif–, d’altres van criticar que les obres han afectat el servei de rodalies i que no ofereix gaires millores respecte de les altres opcions ferroviàries. “No ens veurem beneficiats en res, sinó més aviat perjudicats per la pèrdua de connexió de proximitat, que és la que realment fa falta”, va reprovar Héctor Molina, un usuari que ahir va utilitzar el TAV per viatjar a Madrid per motius laborals: “La inversió no val la pena en absolut”, va valorar. D’altres passatgers, en canvi, van subratllar la “comoditat” de poder fer el trajecte sense necessitat de transbords. El TAV entre Castelló i Madrid ofereix quatre connexions diàries, dues d’anada i dues de tornada.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona