Infraestructures i serveis

infraestructures

La connexió de l’aeroport amb el Prat “serà positiva”

El director de la infraestructura gironina, Lluís Sala, creu que la unió de l’aeroport de Girona amb el de Barcelona permetrà formar “una de les millors parelles aeroportuàries d’Europa”

El director de l’aeroport Girona-Costa Brava, Lluís Sala, està convençut que el baixador del tren d’alta velocitat (TAV) i la connexió amb el Prat seran “positius” per als dos equipaments. En una entrevista, Sala assenyala que la unió permetrà formar “una de les millors parelles aeroportuàries d’Europa” i que d’aquesta manera es “garanteix el futur” de l’equipament de Vilobí d’Onyar. Sala rebutja, però, que se’ls consideri la quarta pista del Prat.

“Girona aporta un producte complet al sistema aeroportuari”, reivindica. Tot i això, sí que admet que el baixador del TAV farà que hi hagi més passatgers que aterrin a Vilobí i posin el rumb cap a Barcelona com a destinació final. Aquest nou escenari ha de permetre, segons el director, reduir l’estacionalitat que viu l’aeroport. Entre els reptes de futur, Sala assenyala que cal obrir-se al mercat del sud de França. “Nosaltres dins el mercat de rutes de curt i mitjà recorregut podrem tenir una oferta molt interessant”, ha vaticinat. Sala ja avança, a més, que aquest any l’aeroport mantindrà “el canvi de tendència” que va iniciar el 2017, quan es va acostar als dos milions de passatgers.

Lluís Sala entén que el futur de l’aeroport de Girona demana actuacions milionàries però també suposa un cert canvi de mentalitat. “Hem d’ampliar el punt de mira, no ens podem quedar curts de vista”, assegura Lluís Sala.

A punt de completar una dècada al capdavant de la infraestructura (n’és director des del 2009), Sala veu com s’ha fet un pas més en el projecte de futur de l’aeroport Girona-Costa Brava. Per a ell, la intermodalitat i la connexió amb Barcelona amb un baixador del TAV són clau per als pròxims anys.

LA FRASE

Hem d’ampliar el punt de mira, no ens podem quedar curts de vista
Lluís Sala
director de l’aeroport girona-costa brava

“No m’agrada el concepte de quarta pista”

“Al nostre entorn, és normal veure aquestes parelles o sistemes aeroportuaris que es complementen per oferir un producte molt més interessant per a les companyies”, remarca. Sala posa d’exemple el cas de Londres, que té una oferta per a les aerolínies a sis aeroports diferents (City, Heathrow, Gatwick, Luton, Stansted i Southend). Precisament, l’exemple de Londres li serveix per rebutjar que es pensi en Vilobí com a quarta pista de l’aeroport del Prat. “A mi no m’agrada aquest concepte”, admet.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona