Infraestructures i serveis

L’N-340, més silenciosa i neta al seu pas pel Penedès

Els veïns estan satisfets de les mesures aplicades per descongestionar la via

Des del setembre els camions es desvien per l’AP-7

Els integrants del pacte de Berà es mantenen expectants

“Hi ha menys soroll i menys pol·lució, i ara podem dormir amb les finestres obertes”, asseguren alguns veïns de l’Arboç. El seu alcalde, Joan Sans, afirma que des que, a principi de setembre, va entrar en funcionament el desviament del pas de camions per l’AP-7, els veïns de la carretera han guanyat qualitat de vida. L’Arboç és un dels pocs municipis de la demarcació de Tarragona on el pas de l’N-340 encara parteix el nucli urbà i, al llarg dels últims anys, ha invertit grans esforços a buscar una solució a la saturació de trànsit sobretot de vehicles pesats.

Ara, l’objectiu de Joan Sans és activar la construcció de la variant per al seu poble. De fet, l’alcalde de l’Arboç va aprofitar l’última visita del ministre Ábalos a Catalunya per demanar-li la complicitat de l’Estat a l’hora de desenvolupar aquest projecte. Tanmateix, els integrants del pacte de Berà ja han advertit que mantindran les reunions per analitzar el bon funcionament de les últimes mesures i mantenir la pressió sobre els projectes pendents.

L’alcalde del Vendrell, Martí Carnicer, remarca que el desviament dels camions per l’AP-7 ha estat un èxit i té una incidència clara en els veïns perquè ha solucionat el problema de saturació i seguretat d’aquesta via. Però la gratuïtat de l’AP-7 des de Vilafranca sud fins a Alcanar per als trajectes fets dins del mateix dia també és molt important, segons ell. Carnicer creu que aquesta mesura té una incidència molt significativa, ja que posa a l’abast dels veïns una via ràpida i gratuïta per a desplaçaments habituals.

Els integrants del pacte de Berà estan ara a l’expectativa per acabar d’analitzar el context que es generi a partir de la nova situació. De fet, en el moment que les xifres es comencin a estabilitzar, entre novembre i desembre, podran valorar l’aplicació de les noves mesures amb coneixement de causa. De moment, s’han detectat alguns problemes a l’accés de l’AP-7 a Vilafranca, i en el tram de Torredembarra fins a l’A-7.

Vista la força que l’aliança del pacte de Berà pot exercir, els seus integrants volen aprofitar per fer pressió també en altres aspectes relacionats amb la mobilitat a la demarcació de Tarragona: el projecte de l’A-7 en direcció al Penedès, els problemes dels ferrocarrils o d’altres vies. De fet, Carnicer recorda les demandes d’alguns municipis per introduir canvis en els peatges de l’autopista Pau Casals (C-32).

L’alcalde de Calafell, Ramon Ferrer, va explicar, ahir, que està pendent d’aconseguir una reunió amb el nou secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavin. Ferrer assegura que, des de Calafell, tant el govern local com els veïns estan disposats a analitzar diferents propostes per tal d’aconseguir millores. “En aquest moment, patim les conseqüències d’un dels peatges més cars de Catalunya”, assegura Ferrer. Segons ell, això té un impacte claríssim en un territori que viu del turisme, ja que els visitants han d’estar disposats a pagar onze euros de peatge per a cada desplaçament. De fet, segons ell, la C-31 i les carreteres de la costa es col·lapsen perquè el preu del peatge és “desorbitat”. Ferrer creu que la gratuïtat del peatge de la C-32 fins a Cubelles permetria connectar Calafell amb Barcelona a través de la C-15 i l’AP-7 a uns “preus raonables”, sobretot, “tenint en compte que el peatge de l’AP-7 té els dies comptats”.

LA XIFRA

42%
És el descompte
mínim, que pot arribar fins al 50%, per als camioners en el trajecte per l’AP-7.

La policia que informa

La reducció de l’accidentalitat i l’augment de la seguretat viària són dos dels motius que van impulsar l’aplicació de la mesura. Treure els camions de l’N-340 per fer-los circular per l’AP-7 no és nou a Catalunya. Ja es va fer amb l’N-II a Girona fa cinc anys.

En el moment que la nova mesura va entrar en vigor, els Mossos d’Esquadra van establir un dispositiu d’informació en carretera, seguit de controls de desviament del trànsit als accessos a l’autopista. Durant les pròximes setmanes, l’objectiu és recollir tota la informació possible per corregir els problemes que es puguin detectar en determinats punts i millorar definitivament l’aplicació del nou model, i que els usuaris de la xarxa viària s’adaptin a la nova situació. De moment, el canvi és tranquil. La informació entre els professionals del transport ha arribat amb una certa comoditat i, ara, només falta la consolidació dels nous hàbits en el sector.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona