Infraestructures i serveis

Renfe i Adif destinen més d’un centenar de tècnics a restablir el servei a l’R4, a Vacarisses

Durant els pròxims dies el servei d’aquesta línia i de l’R12 es farà per carretera entre Terrassa i Manresa

ERC demana la compareixença d’Ábalos al Congrés perquè doni explicacions sobre l’R4

Un sindicalista de Renfe ha afirmat en entrevista radiofònica que a les línies de Rodalies no passa cap tren previ al primer comboi

Renfe i Adif han destinat més d’un centenar de tècnics a les operacions necessàries per restablir el servei a les línies R4 i R12, després del descarrilament d’un comboi a Vacarisses que ha comportat la mort d’un veí de Castellbell i el Vilar.

A hores d’ara no hi ha previsió de normalització del trànsit ferroviari en aquestes dues línies, i s’espera a l’evolució dels treballs tècnics. És per això que, fins aleshores, els trajectes d’ambdues línies, de Manresa a Sant Vicenç de Calders passant per Vilafranca del Penedès en el cas de l’R4, i de Barcelona a Lleida passant per Manresa en el cas de l’R12, es farà per carretera entre Terrassa i Manresa.

Segons s’informa des d’Adif i Renfe les tasques se centren en la retirada del tren afectat i dels aproximadament 450 metres cúbics de materials caiguts a la via. Després caldrà reparar els danys a la infraestructura, que es preveuen importants.

D’altra banda, Adif ha obert una investigació per determinar les causes exactes que han provocat l’esllavissada en aquest punt, on s’havien fet obres “importants” de tractament i consolidació durant l’any 2017, segons s’indica des de la companyia.

Aquestes tasques van consistir a desbrossar, netejar i consolidar materials, col·locar barreres estàtiques i dinàmiques i de malla protectora i fer canalitzacions, entre d’altres. També es subratlla que tècnics de l’empresa van avaluar la zona ahir al migdia “sense detectar anomalies”.

D’altra banda, Esquerra Republicana de Catalunya (ERC) ha demanat la compareixença del ministre de Foment, José Luís Ábalos, al Congrés dels Diputats perquè doni explicacions sobre les condicions i protocols de seguretat de la xarxa de Rodalies i, més concretament, de la línia R4, després que avui hi hagi mort una persona pel descarrilament d’un tren.

Aquesta és la segona petició de compareixença que registra ERC en relació a les inversions pendents a Rodalies. ERC ha adduït, entre d’altres, que entre els “detonants” de la segona petició hi ha el testimoni d’un portaveu d’UGT a Renfe que ha afirmat en una entrevista a RAC1 que a Rodalies no passa cap tren previ al primer comboi amb passatgers, contràriament al que es fa amb l’AVE, per inspeccionar l’estat de la via.

ERC també destaca que ha circulat un vídeo del lloc de l’accident, previ al sinistre, on es pot veure una “gran cascada d’aigua” just al costat de la via, “conseqüència de les intenses pluges dels darrers dies”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona