Infraestructures i serveis

Indignació per la C-63, a Vidreres

Veïns de la urbanització Terra Fortuna es queixen del perill de la carretera

La Generalitat analitza com evitar els girs a l’esquerra i estudia construir una rotonda

Una resolució del Parlament del 2008 ja instava el govern a actuar

Veïns de la urbanització Terra Fortuna de Vidreres estan indignats pel perill de la C-63 al municipi. Expliquen que arribar fins a casa seva té un risc molt elevat i demanen que la Generalitat hi posi remei. La matinada del 21 de juliol, quatre joves van morir a prop del veïnat en un accident de trànsit, probablement per excés de velocitat. La Generalitat analitza com evitar girs a l’esquerra a la via i estudia construir-hi una rotonda, assenyalen fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat.

Pilar Piluca Martínez és la presidenta de la junta de conservació de Terra Fortuna –l’Ajuntament està a punt de fer la recepció de la urbanització–. Martínez, que viu a Vidreres des del 2003, afirma que la velocitat és excessiva en el tram de la C-63 a prop del seu veïnat. Un altre dels veïns, Andrés Sánchez, lamenta que els revolts que hi ha per accedir a casa seva, a la urbanització, són molt perillosos. “No hi ha res que impedeixi que la gent vagi rapidíssima. No hi ha un tercer carril o un carril de desacceleració [...] Fa més de quaranta anys que la carretera està així i, a més, la senyalització és pèssima.” Al gener, responsables de Carreteres es reuniran amb representants de l’Ajuntament de Vidreres “per consensuar les millores que cal fer” a la C-63, afirma el govern.

Els plens municipals de Lloret de Mar i Vidreres acaben d’aprovar per unanimitat –el dilluns 3 i el dimarts 4, respectivament– una moció en què reclamen solucions al govern. Les mocions van ser presentades pels grups d’ICV-EUiA de Lloret i de Vidreres per Tothom-Entesa. El mes passat, en una roda de premsa conjunta a Vidreres, els dos grups havien demanat carrils de desacceleració i d’incorporació i la instal·lació de mecanismes intel·ligents per regular el trànsit.

A Lloret, fa onze dies, el regidor de Ciutadans Jaime Muzas va recordar que el 2008 el Parlament de Catalunya havia aprovat una resolució sobre la C-63. El 25 de juny de 2008, un text en la comissió de Política Territorial presentat pel PP, i esmenat pel PSC, ERC i EUiA, ja instava a “redactar al llarg de l’any 2008 el projecte de millora dels accessos a la carretera C-63 en el tram entre els punts quilomètrics 4,7 i 8,6, situat entre Vidreres i Lloret”.

Tendència a córrer

Muzas agafa molt sovint la C-63 i admet que a Lloret l’accés a Los Pinares “és molt dolent”. De Lloret en direcció a Vidreres i passat el túnel de Montoriol, assenyala que hi ha un radar que fixa la velocitat màxima en 80 km/h. “Però la gent tendeix a córrer.” L’alcalde de Vidreres, Jordi Camps, explica que fins fa tres anys el límit era de 100 km/h. Allà on hi va haver l’accident del juliol es pot anar, com a màxim, a 60 km/h, diu el batlle.

Els veïns de Terra Fortuna es van adherir a la protesta dels residents al municipi que va tallar un quart d’hora el trànsit a la C-63, el dia 27, pocs dies després de l’últim accident. En l’últim ple de Lloret, el regidor no adscrit Enric Martínez va afirmar que hi ha hagut una quinzena de morts a la C-63 els últims quinze anys.

LES FRASES

Hi ha dues corbes i, per desconeixença o perquè les coneixen massa, la gent hi va massa ràpid
Pilar ‘Piluca’ Martínez
PRESIDENTA DE LA JUNTA DE CONSERVACIÓ DE Terra FORTUNA
Si he d’anar cap a casa i creuar a l’esquerra, m’he de parar al mig de la carretera [...] Els cotxes van rapidíssims
Andrés Sánchez
VEÍ DE Terra FORTUNA

La perillositat d’agafar el bus o creuar la carretera

J. Ferrer

No només els conductors dels cotxes i de la resta de vehicles han d’anar amb compte a la C-63 a Vidreres. Hi ha trencants perillosos fins a Terra Fortuna, i de menor risc a Aiguaviva Park i a Puigventós. La presidenta de la junta de conservació de la urbanització Terra Fortuna, Pilar Piluca Martínez, recorda que la via és alhora un perill “per als veïns que agafen l’autobús. Han de travessar la carretera per anar en direcció a Girona o Lloret i no hi ha cap lloc per creuar”, assenyala.

En una roda de premsa conjunta a principis de novembre a Vidreres, la regidora Elena Valverde (Vidreres per Tothom-Entesa), i els regidors de Lloret Xavi Rodríguez Pacios i Miguel Gracia (ICV-EUiA) van reclamar que hi hagi passos elevats o subterranis a la C-63, a prop de les parades de transport públic.

L’acord aprovat en els últims plens de Lloret i Vidreres esmenta els usuaris del bus. El text és el següent: “Instar la Generalitat a iniciar les accions oportunes per millorar la carretera C-63 entre Lloret i Vidreres, sobretot en els accessos a les diferents urbanitzacions i a garantir la seguretat dels usuaris del transport públic.”

El semàfor del 2014

En el ple de Vidreres del dia 4, l’equip de govern, de CiU, va donar suport a la moció d’ICV-EUiA. Però l’alcalde, Jordi Camps, va recordar que el 2014 els grups de l’oposició (ERC, PSC i PP) havien impedit que prosperés una modificació de crèdit que incloïa la instal·lació d’un semàfor per millorar la seguretat a prop del pavelló. Al final, es va instal·lar gràcies al suport de la Diputació, assenyala Camps.

“Dues reunions” des de l’estiu

L’Ajuntament està pendent de conèixer detalls del projecte de la Generalitat per millorar la seguretat de la carretera que enllaça amb Lloret de Mar, la C-63. L’alcalde, Jordi Camps (CiU), recorda que Territori i Sostenibilitat es va comprometre a l’agost a millorar la via, on hi va haver un accident amb quatre morts i dos ferits greus el 21 de juliol.

Camps ha tingut “dues reunions” amb representants de la Generalitat. En la primera recorda que es va reunir amb responsables de Carreteres i amb el director territorial de Territori i Sostenibilitat, Pere Saló, a Vidreres. A més, el 9 d’agost el director general d’Infraestructures i Mobilitat del govern, Xavier Flores, va visitar l’ajuntament vidrerenc.

En les dues trobades, l’alcalde va reclamar que el govern faci carrils d’acceleració i de desacceleració per accedir a Terra Fortuna i Puigventós. Ja n’hi ha en un dels accessos a Aiguaviva Park. Camps considera que hi hauria d’haver un pas subterrani o bé un pont perquè els vianants puguin creuar la C-63.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona