Infraestructures i serveis

Inversió per fer zero emissions a la vall de Núria

FGC presenta les actuacions de millora al cremallera i les estacions de muntanya durant la festivitat de Sant Gil

Aviat entrarà en servei una minicentral hidroelèctrica

El govern de la Gene­ra­li­tat con­ti­nua tre­ba­llant en la con­nec­ti­vi­tat del país, amb inver­si­ons en trans­port i infra­es­truc­tu­res que el con­se­ller de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat, Damià Cal­vet, va pre­sen­tar apro­fi­tant la cele­bració de la diada de Sant Gil, patró dels pas­tors. Cal­vet va recor­dar: “Vet­llem perquè cada racó del país esti­gui viu.” “Un país viu que dis­posi de les con­di­ci­ons perquè hi hagi, comen­cin o es man­tin­guin, pro­jec­tes de vida, de per­so­nes, de famílies, empre­ne­dors i empre­ses”, va dir.

Durant la jor­nada, ahir, es van expli­car les actu­a­ci­ons més impor­tants al cre­ma­llera, a l’estació de mun­ta­nya, i també les mesu­res medi­am­bi­en­tals ende­ga­des per esde­ve­nir una vall de zero emis­si­ons i sense resi­dus.

De fet, Fer­ro­car­rils de la Gene­ra­li­tat (FGC) tre­ba­lla per asso­lir l’estadi “zero emis­si­ons” a l’estació de Vall de Núria, amb inver­si­ons enca­mi­na­des en aquest sen­tit. El pre­si­dent de l’empresa pública, Ricard Font, va des­ta­car: “Volem que Vall de Núria sigui una vall de zero emis­si­ons, que no generi resi­dus i que fun­ci­oni amb ener­gia neta.” Entre les millo­res des­taca la reno­vació de les vies i la catenària; ele­ments de con­fort a les esta­ci­ons; el nou mate­rial mòbil, amb el bateig de la nova loco­mo­tora híbrida; millora de l’estat de les obres del tele­ca­bina de la Coma del Clot; i altres mesu­res medi­am­bi­en­tals ende­ga­des. L’entrada en ser­vei d’una mini­cen­tral hidroelèctrica és, de fet, una de les nove­tats més immi­nents, ja que ha de començar a fun­ci­o­nar aquest mes. També es con­ti­nua tre­ba­llant en pro­jec­tes rela­ci­o­nats amb la geotèrmia i les ener­gies reno­va­bles.

En referència a les millo­res d’acces­si­bi­li­tat, Vall de Núria inau­gu­rarà aquesta tem­po­rada d’hivern 2019/2020 la reno­vació del tele­ca­bina Coma del Clot. Aquesta infra­es­truc­tura reno­vada serà 100% acces­si­ble per a per­so­nes amb mobi­li­tat reduïda, serà més con­for­ta­ble i ampliarà la capa­ci­tat de les cabi­nes, ja que per­metrà trans­por­tar fins a 415 per­so­nes per hora.

LA XIFRA

415
persones
podrà arribar a transportar cada hora el telecabina Coma del Clot, amb les millores.

La locomotora ‘Salvador Carrera’

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, va participar també en el bateig de la nova locomotora híbrida amb el nom de Salvador Carrera, qui va ser alcalde de Ribes de Freser, president de la Diputació de Girona, senador i diputat al Congrés, i president de Ferrocarrils de Muntanya de Grans Pendents. La seva vídua, l’exconsellera d’Ensenyament i de Benestar i Família, Irene Rigau, va presidir l’acte de bateig. Calvet va destacar de Carrera “aquell tarannà seu de servir la gent a través de servir el territori, i la seva estima a Ribes i al Ripollès”.

Sant Gil és el patró dels pastors del Pirineu i l’iniciador de la devoció, en ple segle VIII, a l’actual patrona de la diòcesi, la Mare de Déu de Núria.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia