Infraestructures i serveis

No És un Vial d’Olot es queixa al Síndic

L’ens li fa arribar que suporten un excés de trànsit des que es va obrir Bracons

Insisteixen en la variant nord

La plataforma No És un Vial, És un Carrer d’Olot recorda a les pancartes que té penjades a l’avinguda Sant Jordi que la Generalitat té un deute amb els veïns dels barris que travessa aquesta infraestructura des que es va obrir el túnel de Bracons ara fa 10 anys. Per això han aprofitat la visita a la capital garrotxina de representants de la Sindicatura de Greuges per fer-los arribar la seva queixa pel que consideren un greuge, ja que, sempre segons la plataforma, suporten injustament un trànsit desmesurat perquè no s’ha construït encara la variant nord d’Olot.

Aquesta plataforma ha encetat així la via de reclamació formal per una situació que suporten, segons els seus promotors, després que la Generalitat decidís trossejar el projecte de l’eix Vic-Olot. “Així va donar sortida només a aquest element del traçat, sense fer efectiu cap tipus de continuïtat i, en conseqüència, ha provocat un fort increment del nombre de vehicles que l’escullen per una qüestió pràctica, i que acaben utilitzant carrers urbans de la ciutat d’Olot com a trajecte”, remarca la seva portaveu, Duaita Prats. I hi ha afegit que No És un Vial, És un Carrer veu amb preocupació el trànsit que passa a tocar de les cases, especialment el de camions d’alt tonatge i molts amb animals vius o materials perillosos. “Les conseqüències són, a més del soroll, les vibracions i les incomoditats pròpies de l’alta intensitat del trànsit, la perillositat per a la conducció i els vianants, i l’exposició a tot tipus d’emissions, amb nivells alarmants de CO2 i NO2, entre d’altres”, segons ha indicat. Duaita Prats ha dit, finalment, que esperen compromisos ferms de la Generalitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Acord a Banyoles per frenar el canvi climàtic

Banyoles

El Suprem avala el pas per Can Juncadella, a Lloret

lloret de mar
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

La calor anirà a més

Barcelona

SOS Costa Brava farà pressió als ajuntaments per protegir el litoral

pals

Tanquen l’accés a les gorgues de Canet d’Adri per massificació i incivisme

canet d’adri

El Consell del Gironès projectarà la comissaria de Santa Eugènia

girona
PERE CALVET
PRESIDENT DE LA UNIÓ INTERNACIONAL DE TRANSPORT PÚBLIC (UITP) I DIRECTOR GENERAL DE FERROCARRILS DE LA GENERALITAT (FGC)

“El transport públic és un espai segur”

barcelona

Xarxa d’aigua a Sant Iscle després de 37 anys

Sant Feliu de Pallerols
Calonge vol  crear incentius fiscals  i econòmics

Calonge vol crear incentius fiscals i econòmics

calonge i sant antoni