Infraestructures i serveis

Impuls final a Logis Empordà i a 2.000 llocs de treball potencials

El conseller Damià Calvet anuncia que al setembre començaran els treballs de la segona i última fase d’urbanització del polígon

En total, suposarà una inversió pública de 35 milions per una injecció de 200 milions de capital privat

Aquesta vegada sí: les obres començaran al setem­bre i es pre­veu que esti­guin aca­ba­des en un ter­mini de deu mesos, el juliol del 2021. El con­se­ller de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat, Damià Cal­vet, va anun­ciar ahir in situ, en els ter­renys encara erms del Far d’Empordà, la urba­nit­zació de la segona fase del cen­tre logístic Logis Empordà. A mitjà ter­mini aquesta infra­es­truc­tura, llar­ga­ment rei­vin­di­cada pel tei­xit empre­sa­rial, econòmic i polític gironí, s’ha de con­ver­tir en una peça clau del trànsit de mer­ca­de­ries en el cor­re­dor medi­ter­rani.

Les obres anun­ci­a­des –amb un pres­su­post de 5,7 mili­ons d’euros– con­sis­ti­ran en la rea­lit­zació dels ser­veis via­ris del sec­tor (car­rers, enllu­me­nat, xar­xes de ser­veis, arbrat, etc.). L’empresa pública Cimalsa, que ges­ti­ona els cen­tres logístics de Cata­lu­nya, ha adju­di­cat l’actu­ació a l’UTE CRC-Vimasa. Quan s’aca­bin les obres, Cimalsa posarà al mer­cat més de 328.000 m² addi­ci­o­nals de sòl logístic urba­nit­zat que han de per­me­tre la implan­tació d’entre 12 i 15 empre­ses logísti­ques. Amb l’acte d’ahir, tant el con­se­ller com el pre­si­dent de Cimalsa, Enric Ticó, van con­fir­mar que l’anunci de l’immi­nent inici de les obres no és casual: es fa el pas “atès l’avançat estat de nego­ci­ació amb diver­ses empre­ses per asse­gu­rar-ne la ins­tal·lació”.

En total, la inversió pública a Logis Empordà repre­sen­tarà uns 35 mili­ons d’euros, que han de supo­sar una injecció quin­tu­pli­cada de capi­tal pri­vat. “Aques­tes empre­ses inver­ti­ran uns 200 mili­ons d’euros i gene­ra­ran uns 2.000 llocs de tre­ball nous, cosa que suposa un gran impuls i dina­mit­zació de l’acti­vi­tat econòmica de l’Alt Empordà, poten­ci­ant un sec­tor econòmic dife­rent del turisme, fet que per­met diver­si­fi­car i enfor­tir l’eco­no­mia”, va dir el con­se­ller.

La fase 1 de Logis Empordà es va exe­cu­tar entre els anys 2003 i 2006. Actu­al­ment hi ha qua­tre empre­ses ins­tal·lades, qua­tre par­cel·les més estan venu­des –algu­nes començaran a edi­fi­car-se de forma immi­nent– i les deu res­tants estan en fase de comer­ci­a­lit­zació. Un altre aspecte del hub inter­mo­dal que s’està con­so­li­dant entre el Far i Vila­ma­lla és que vol con­tri­buir a la dina­mit­zació d’una eco­no­mia ambi­en­tal­ment sos­te­ni­ble: poten­ci­ant la mul­ti­mo­da­li­tat en clau fer­roviària, aquest cen­tre tindrà un paper impor­tant en la “des­car­bo­nit­zació” de l’eco­no­mia del país, amb una pre­visió d’estalvi de més de 70.000 tones de CO2 l’any.

LA FRASE

Potenciem un sector econòmic diferent del turisme, fet que permet diversificar i enfortir l’economia
Damià Calvet
conseller de Territori i Sostenibilitat

LA XIFRA

328.000
metres quadrats
de sòl permetran que entre 12 i 15 empreses logístiques s’implantin a Logis Empordà.

Amazon, una peça clau?

“Confidencialitat de les dades.” Ni el conseller Calvet, ni els responsables de Cimalsa ni els alcaldes presents –Jaume Arnall (el Far d’Empordà) i Carles Álvarez (Vilamalla)– van pronunciar ahir el nom d’Amazon ni de cap altre operador, però la multinacional del comerç electrònic estava en la ment de tothom. Tal com anunciava aquest diari fa unes setmanes, Amazon podria ser un dels motors de l’impuls de Logis Empordà. El que sí que va transcendir és que ja s’estan interessant empreses proveïdores de “l’empresa gran” que sembla que ja està lligada per instal·lar-se al centre logístic empordanès.

L’alta velocitat, l’últim repte

La plataforma intermodal (de camió a tren) de Logis Empordà desenvoluparà tota la seva operativitat quan estigui connectada a la xarxa ferroviària d’alta velocitat. El conseller Calvet i el president de Cimalsa van confirmar que la Generalitat i Adif estan “desenvolupant coordinadament” el projecte de connexió i implantació del doble ample de via –amb un tercer rail– a la terminal ferroviària de Vilamalla. El projecte, que és d’uns 12 milions d’euros, inclourà també el prollongament de l’apartador actual fins a 800 metres i la construcció d’un altre apartador també de 800 metres, ambdós en ample de via internacional i ibèric.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia