Infraestructures i serveis

Recta final de les obres d’adequació del centre logístic Logis Empordà

Els terrenys entre el Far d’Empordà i Vilamalla han de permetre implantar entre 12 i 15 empreses

Es posaran al mercat més de 328.000 m² de sòl

Les obres d’urba­nit­zació de la fase 2 de Logis Empordà, que van començar el setem­bre del 2020, seguei­xen a bon ritme i està pre­vist que s’aca­bin el juliol del 2021. Aquest és el mis­satge que el secre­tari d’Infra­es­truc­tu­res i Mobi­li­tat, Isi­dre Gavín, i Enric Ticó, pre­si­dent de Cimalsa (empresa pública que ges­ti­ona els cen­tres logístics de Cata­lu­nya), van voler trans­me­tre ahir, arran d’una visita als ter­renys situ­ats entre el Far d’Empordà i Vila­ma­lla. Els tre­balls tenen un pres­su­post de 6,7 mili­ons d’euros i se cen­tren ara en les obres de les xar­xes d’aigües plu­vi­als i resi­du­als del sec­tor, que repre­sen­ten un 30% del pres­su­post total.

Interès d’Ama­zon

Quan s’aca­bin les obres, Cimalsa posarà al mer­cat més de 328.000 m² addi­ci­o­nals de sòl logístic urba­nit­zat. Aquests ter­renys per­me­tran la implan­tació d’entre 12 i 15 empre­ses logísti­ques més (a part de les empre­ses ja ins­tal·lades en la fase 1 o que s’hi ins­tal·laran pro­pe­ra­ment), i han de supo­sar una inversió de més de 185 mili­ons i gene­rar uns 1.900 llocs de tre­ball nous. Les obres d’urba­nit­zació d’aquesta segona fase es van des­en­ca­llar després que l’estiu del 2020 va trans­cen­dir el pos­si­ble interès d’Ama­zon per ins­tal·lar-se al polígon. “El que ara és pro­ba­ble­ment l’obra d’urba­nit­zació més impor­tant a Cata­lu­nya aviat donarà pas a inver­si­ons empre­sa­ri­als estratègiques”, diu Isi­dre Gavín, refe­rint-se a aquests tre­balls.

‘Hub’ inter­mo­dal

Logis Empordà és una de les peces del hub inter­mo­dal el Far-Vila­ma­lla, que està com­post pel sec­tor logístic Logis Empordà, de 73 ha; la ter­mi­nal fer­roviària de Vila­ma­lla, actu­al­ment en fun­ci­o­na­ment, i el sec­tor ce5 del Far d’Empordà, d’unes 59 ha en total, adja­cent a Logis Empordà, amb una part des­ti­nada a ús logístic (35 ha, apro­xi­ma­da­ment) i una part des­ti­nada a la futura ter­mi­nal fer­roviària del Far d’Empordà (unes 24 ha). El sec­tor ce5 i la futura ter­mi­nal fer­roviària del Far d’Empordà estan actu­al­ment en fase de desen­vo­lu­pa­ment del pla­ne­ja­ment urbanístic. En paral·lel, s’està desen­vo­lu­pant el pro­jecte de con­nexió i implan­tació del doble ample de via fer­roviària (euro­peu i ibèric), que ha de ser clau per al desen­vo­lu­pa­ment d’aquest con­junt logístic.

LA FRASE

És l’obra d’urbanització més important per donar pas a inversions estratègiques
Isidre Gavín
secretari d’Infraestructures i Mobilitat


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia