Infraestructures i serveis

Obren el nou accés al nord de Banyoles des de la C-66

La gran rotonda del bar Les Coves és la peça de més envergadura de la reforma del tram Serinyà-Besalú

La reforma de la C-66 entre Serinyà i Besalú ja té operatiu el gran giratori a l’altura del bar Les Coves, per on s’accedeix al vessant nord de Banyoles. La rotonda –oberta al trànsit dimarts, però pendent de diverses obres complementàries– és la peça de més envergadura del projecte (per la seva complexitat) que està executant la Generalitat i substitueix la cruïlla a dues altures que hi havia fins ara. D’altra banda, des de la rotonda s’accedeix també al camí que mena a l’esmentat bar i a l’est del nucli de Serinyà per sobre del recinte arqueològic, i a la zona industrial. La millora de la seguretat és l’objectiu d’aquestes obres, com ho és de la resta del projecte. En aquest sentit, destaca la instal·lació d’un punt de llum al centre del giratori que ha de millorar la visibilitat a la zona.

Més giratoris

La reforma del tram Serinyà-Besalú (Sant Ferriol) comprèn 5,4 km i està pressupostat en 6,1 milions d’euros. A més d’aquesta gran rotonda del bar Les Coves, situada en un extrem del tram, n’hi ha una altra de mesures similars (entre 60 i 66 metres de diàmetre) a la recta de Fares, per on es pot entrar i sortir de Besalú (es va obrir a principis de febrer i l’estan acabant), i una altra, de dimensions més reduïdes, a la travessera de Serinyà. En aquest punt, les obres estan molt avançades i ja es podrà fer servir el giratori d’aquí a pocs dies. És aquí on darrerament es produeixen les retencions de trànsit més grans.

L’altre lloc on se centren actualment els treballs del tram Serinyà-Besalú és la pujada de Fares, un sector on s’habilita una calçada de dos carrils més un (fins ara ja hi era) més ampla i amb un separador d’obra entre els dos sentits, a més d’un vial d’acceleració i desacceleració per entrar i sortir d’aquest veïnat.

La variant

Mentrestant s’està executant també la reforma de la C-66 entre la rotonda de les coves de Serinyà i la cruïlla d’Haribo, al terme de Cornellà del Terri (la variant de Banyoles). De moment, les obres no afecten el tronc central sinó que es concentren en els accessos a Banyoles per la carretera de Melianta i per la carretera de Vilavenut, on el trànsit està restringit. Si la intervenció entre Serinyà i Besalú es caracteritza per les rotondes, en el cas de la reforma del tram de la variant el tret principal són els sectors de dos carrils més un que s’alternaran al llarg dels seus 8,5 km. El pressupost d’aquesta obra és de 13,3 milions.

LES XIFRES

5,4
km
és la llargada del tram Serinyà-Besalú (Sant Ferriol) que està en obres i al qual pertany la nova rotonda.
6,1
milions d’euros
és el pressupost del projecte, mentre que el de la variant puja a 13,3 milions.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona